Massuppdatering av retroaktiv lön fungerar ej vid bruten löneperiod - Lön 600

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Massuppdatering av lön fungerar inte när man har bruten löneperiod. Vore bra om den funktionen fanns. Eftersom man har några anställda blir det lite jobbigt att räkna ut den retroaktiva lönen manuellt.
Foto på Helen

Helen

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 4
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Absolut, det blir framförallt problem om man har bruten period som du säger. Vi har ett ärende med oss på detta sedan tidigare men det har ännu inte prioriterats till någon version.

Vi tackar för att du för fram dina önskemål!

Om andra har liknande tankar kring detta får ni gärna +1 eller kommentera här i tråden!
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Retroakiv lön vid löneperiod 21-20 varje månad.

Jag har ett företag som har löneperiod 21-20 varje månad och nu när jag ska beräkna retroaktiva löner från 1 april till 20 maj så går det inte på 1 april-20 april för programmet kan inte hantera en löneändring mitt under en period. Ni borde ha en stor varningstext som säger det när man lägger in den löneperioden kan man inte beräkna retroaktiva löner så man inte sitter här några dagar innan löning och får räkna ut all semester, sjukdom, vård av barn osv manuellt vilket inte är helt lätt och det tar en massa tid när man har många anställda. Vore bra om ni arbetade fram en lösning på detta inom en snar framtid.
Foto på Christel

Christel

• 6,240 poäng 5k badge 2x thumb
Har också stött på detta problem pga att flera anställda ändrat tjänst under månaden, då blir det också fel vid beräkningen. De går inte heller att ta med i massuppdatering av lönerändringar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.