KU för utdelning och räntor via fil - Skatt Proffs

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Kan man skicka KU 2013 för lämnade utdelningar och utbetalda räntor direkt från SkattProffs?
Foto på bo rudolf

bo rudolf

• 182 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 2
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 89,294 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Du kan inte skapa någon fil för kontrolluppgifterna för ränta och utdelning. Däremot kan du skriva ut blanketterna och lämna in pappersvägen.
Foto på bo rudolf

bo rudolf

Kan vara något att utveckla?! De flesta som har möjlighet tar ju gärna utdelning från sitt bolag så när nu blanketten kan tas ut från bolagets deklaration så skulle det förenkla väsentligt om man samtidigt kunde skicka in det till SKV.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 89,294 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag tar detta som ett önskemål och ändrar din fråga till en idé.

Tack för dina synpunkter!
Ja tack, detta önskemål är vi många som delar.
Foto på Albin

Albin

• 266 poäng 250 badge 2x thumb

Hej!

Hur har det gått med denna? Jag kunde inte skapa någon fil i år heller. Lite trist då det annars i Vismas övriga program är smidigt att skapa sådant ( FORA, Collectum, Visita m.fl).

Har ni någon prognos för när den kan tänkas komma?

Foto på Jenny

Jenny

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
Trots att det är 4 år sedan detta önskemål lyftes här finns fortfarande inte funktionen att skicka KU31 via fil från Visma skatt. Varför dröjer det? Väldigt osmidigt att behöva fylla i alla uppgifterna en gång till (med risk för felskrivningar) i Skatteverkets e-tjänst, när allt finns klart på kunden i Visma Skatt.
Foto på bo rudolf

bo rudolf

Hur går det? Jag ställde frågan för 4 år sedan så hoppas att den är löst till årets KU-lämnande.

Med vänlig hälsning

bo rudolf

Foto på ElitaEkonomi

ElitaEkonomi

• 436 poäng 250 badge 2x thumb
Hur kommer det sig att denna funktion fortfarande saknas i Visma skatt!?!
Foto på bo rudolf

bo rudolf

Jag kan inte annat än hålla med föregående. Nu har det gått 6 år sedan jag efterfrågade detta första gången och jag är synbart inte ensam som saknar denna möjlighet.

mvh

borudolf
Foto på Peter Samuelsson

Peter Samuelsson, Product owner - Visma Skatt, Enskild Firma. Business analyst - Taxation

• 4,226 poäng 4k badge 2x thumb

Vi har valt att inte utveckla någon funktion för att lämna in KU31 elektroniskt i Visma Skatt.

Idag går det att lämna in KU31 via pappersblankett, fil eller registrering direkt i  Skatteverkets e­tjänst.

Att bygga in funktionalitet för att skapa sk XML-filer för KU31 kräver en relativt stor utvecklingsinsats och det är inget som vi prioriterar i Visma Skatt.