Möjlighet att bifoga flera bilagor - Visma Autoinvoice

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Varför kan man bara skicka 1 st bilaga med kundfaktura i Autovoice, funkar ganska dåligt när man har minst 5 st varje gång dåligt dåligt. Sen skickar man en faktura och den har kommit fram men programmet säger ändå att det har misslyckats ????????
inte lätt att veta då hur man ska göra.Yvonne Andersson kräver verkligen svar
Foto på yvonne

yvonne

• 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 4
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Yvonne, 

Tack för synpunkten och för att du lyfter problemet du stött på. Jag ser till att någon kontaktar dig och reder ut vad som har hänt med den stoppade fakturan. 

Angående bilagan så finns det program som slår ihop flera dokument till 1 PDF. Kanske är det en lösning för dig. Möjligheten att bifoga flera bilagor i Visma Autoinvoice från Visma Administration är annars ett bra förslag på en förbättring men jag är osäker på vad det innebär. En spontan tanke är att det drar med sig en del om det ska kunna gälla även vid elektronisk fakturering via Autoinvoice. Om man i så fall löser det så att programmet slår ihop dem innan de skickas eller om det handlar om att leverera flera separata dokument till mottagaren. Frågan är om alla mottagande system på marknaden klarar av att ta emot mer än 1 bilaga i samband med elektronisk fakturering. Eller om det ska gå att bifoga flera bilagor endast om man skickar fakturor med Brev/E-post via Autoinvoice. Det är en intressant tanke som jag får ta med mig men inget vi har någon tidplan för just nu. 
Foto på Kurre

Kurre

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
En PDF per faktura - AutoInvoice.

det går bara att skicka en PDF per faktura via autoinvoice. det skapar merarbete för oss som har många kunder som kräver olika bilagor och underlag till fakturorna. finns det något sätt att hantera detta eller är enda sättet att köpa till program som skapar en fil av flera?
Foto på FrFo11

FrFo11

• 1,648 poäng 1k badge 2x thumb
hur funkar detta i eEkonomi med bilaga + AutoInvoice?
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,186 poäng 50k badge 2x thumb
Hej! 
Jag vill bara uppdatera med att det numera går att skicka bilagor via AutoInvoice i Visma eEkonomi.
/Anna
Foto på Sara Lindblom

Sara Lindblom, Moderator

• 3,136 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

I dagsläget finns det ingen möjlighet att bifoga en bilaga när man skickar fakturor via Autoinvoice i eEkonomi. Du kan läsa mer om vad vår produktansvarige för Autoinvoice säger om detta i ett tidigare inlägg på forumet genom att klicka här.
(Redigerad)
Foto på ingu

ingu

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette PDF filer i Auto inovice - Visma Administration.

Jag har börjat skicka fakturor elektroniskt till landstinget. Som det är nu så går det bara att bifoga en PDF fil till fakturan. Landstinget kräver att jag bifogar två PDF filer. När blir programmet utvecklat så jag kan bifoga allt vid faktureringen.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Ingu, vi är medvetna att behovet finns att bifoga fler dokument och vi har det med oss som förbättringsförslag. Dock inget vi arbetar aktivt med just nu så tillsvidare rekommenderar vi att du slår ihop dokument till en samlad pdf innan du plockar upp den som AutoInvoice-bilaga på fakturan. 
Foto på Ola

Ola

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette E-faktura med flera bilagor - eEkonomi.

Jag fakturerar med e-faktura men måste kunna koppla flera bilagor, vilket Visma AutoInvoice inte klarar. Har hittills fakturerat i annat program men det blir då problem att bokföra kundfakturan i Visma före betalning. Hur gör jag?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.