Historik vid lönesättningar - Lön 300/600

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Lönestatistik som visar historik dvs vid lönesättningar där man kan se de anställdas löner från ett utsatt datum tex 3 år tillbaka till idag.
Foto på Helene

Helene

• 260 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 2
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Jag tänker mig att det borde gå att få fram det som du är ute efter.

Om man går in på en anställd under Register - Anställda och fliken 3. Lön och går på knappen Ändra så kan man där se en historik, den går däremot inte skriva ut.

Vill du även skriva ut den så går det att få fram via Personalhistoriken. När du är inne på den anställde så har du en knapp Personalhistorik nere till vänster. Klickar du upp den så har du sedan nere till vänster möljighet att göra urval på Fält. Här kan du välja Månadslön/Timlön och där under skriva in ett datumintervall. Här har du även möjlighet att skriva ut informationen.
Foto på Helene

Helene

Hej och tack för snabbt svar. Det är inte riktigt så jag önskade. Det hade varit bra om man kunde få en sammanställning på alla anställda på samma underlag med historiken samlad per anställd och sedan spara en pdf-fil alt skriva ut.
Foto på Tobias Runesson

Hej!

Okej. Det går på Personalhistoriken också att ta bort urvalet för den anställde för att på så vis få en lista över alla anställdas lönesättningar.

Har man både timavlönad och månadsavlönad personal behöver man ta de på två olika utskrifter. De går däremot bra att både skriva ut till PDF och/eller skrivare.

Känns det som något som fungerar eller skulle du vilja ha det på något annat sätt?
Foto på Helene

Helene

Hej!
Tack för hjälpen. Nästan som önskades men inte riktigt ändå. Listan visar "alla" som varit anställda inkl nuvarande när jag valde alla anställdas lönesättningar.Hade varit bra om man kunde välja bort "slutade". Dessutom fanns inte de lönejusteringar som gjorts i perioden utan lönen från periodens start och lönen vid periodes slut.
Foto på Tobias Runesson

Bra, tackar. Känns som en rapport i Utskriftscentralen med möjlighet till att göra lite urval på exempelvis anställda som slutat eller ej hade varit det bästa för dig. Vi tar det med oss så får vi se vad som eventuellt kan tänkas göras.

Om det är några fler som läser tråden och känner att ni skulle ha nytta av detta så får ni gärna kommentera eller gilla idén!
Foto på Annika

Annika

• 5,370 poäng 5k badge 2x thumb
Ja, det hade varit bra med en sådan lista med datum för varje löneändring per anställd. Idag sitter jag och meckar ihop en själv i Excel varje gång en sådan efterfrågas av ledningen.
Foto på Sofia Bo

Sofia Bo

• 64 poäng
Håller med Annika och Helene, behöver se löneutvecklingen per anställd ett år tillbaka (inklusive alla ändringar, inte bara start och slut). Finns det någon snitsig lösning på detta nu? 
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Tyvärr har vi ännu ingen lösning på detta då vi har prioriterat andra förbättringsområden som fler kunder har efterfrågat. Om det skulle visa sig att fler kunder delar detta önskemål så kommer vi prioritera upp detta men för tillfället fortsätter vi prioritera förändringar som vi tror skapar större kundnytta.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.