Alternativ leveransadress vid beställning - Administration 2000

• 14
  • Idé
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hej!

Ett önskemål som vi inte kan vara ensamma om är att i alternativ leveransadress i beställningsformuläret kunna välja lev.adress från kundregistret och välja referens med telefonnummer för t.e.x. avisering.
Nu är dessa fält helt tomma för manuell skrivning.

När kan denna funktion komma in i Administration 2000?
Foto på JADAAB Marcus

JADAAB Marcus

• 214 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 14
Foto på Jessica Erixon

Jessica Erixon, Fd Anställd

• 580 poäng 500 badge 2x thumb
Hej!

Tack för en bra idé!

Jag tycker du har gjort en bra beskrivning och kan förstå att det skulle underlätta i ditt arbete.

Vi går igenom och diskuterar alla de idéer vi får in. Utav alla de förslag vi får och tar höjd för måste vi prioritera vad som tillslut ska med i de olika versionerna.

Då efterfrågan i allra högsta grad påverkar hur vi prioriterar önskemål till framtida versioner så hoppas jag att fler visar här i tråden att de har nytta av en sådan funktion.

/Jessica
Foto på Annika M

Annika M

• 252 poäng 250 badge 2x thumb
Hej
Vi saknar med alternativ leveransadress på leverantör eller i beställningar.
Hade varit bra om man kunde plocka upp en adress här.
Foto på Gore

Gore

• 62 poäng
Det vore kanon om man på en beställning till en leverantör kunna "plocka" fram en kunds leveransadress - i dom fall då man alltså vill att den beställda varan från leverantören skall gå direkt ut till kunden och inte till oss. Om beställningen är skapad utifrån en Order skulle det vara fint att kunna plocka fram kundens(på ordern) leveransadresser. I dagsläget måste man "manuellt" skriva in kundens leveransadress under "Avvikande leveransadress" på beställningen gång på gång.

This reply was created from a merged topic originally titled
Koppla kundadresser till en leverantörsbeställning - Administration.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Jag slår ihop din tråd med denna idén, så har vi det samlat på ett ställe.

Tack så mycket för att du tog dig tid att framföra dina synpunkter!
Foto på Kricke

Kricke

• 446 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Kunna välja befintlig kund som avvikande leveransadress i Beställning - Administration.

Det skulle underlätta om man vid "Avvikande leveransdress" hade en knapp där man kunde välja bland befintliga kunder som leveransadress.
Jag jobbar väldigt mycket med direktleveranser från mina leverantörer till mina kunder och då skulle detta förenkla och snabba upp mitt arbete väsentligt.
Skulle också behöva ett fält där jag kan ange mina kunders inköpsordernr till min leverantör så att de tar med den informationen på följesedlar mm
Foto på LBN59

LBN59

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Skulle underlätta betydligt om man kunde få en lista på avvikande leveransadresser vid beställningar
likt den som finns på order.... Måste ju finnas behov då man har flera leveransadresser till sitt företag men även vid direktleverans till kund...
Foto på Lena

Lena

• 174 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Flera leveransadresser - Administration.

Saknar möjligheten att ha flera leveransadresser på beställningar. Vi har två olika lager på två olika orter i Sverige. Skulle vilja ha möjligheten att lägga upp flera olika leveransadresser och kunna välja vilken när jag gör en beställning (precis som på kunderna).
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Lena, tack för visat intresse i frågan.
Foto på A, ITchefen

A, ITchefen

• 3,506 poäng 3k badge 2x thumb

Vi håller med om att möjlighet till register för avvikande leveransadress saknas.

Däremot förstår jag att det finns fler sätt att lösa det på genom vad som skrivs ovan.

Ett första steg för oss är att önska möjlighet till att hårdkoda avvikande leveransadresser på leverantören i beställningen (på motsvarande sätt som man gör för kunden i order). Den avvikande levadressen hamnar då på leverantörsregistret, där man kan välja den flera gånger från lista som vi önskar.

Ett annat sätt är att koppla beställningen till kundregistret som flera skriver ovan, men då behöver man kunna se både kundens adress och dess leveransadress som är den som ordern ska till.... det ökar antalet fält i beställningen och layout markant.

Foto på Kenneth Heno AB

Kenneth Heno AB

• 194 poäng 100 badge 2x thumb

Jag hittade denna nu ganska gamla tråd så man borde hoppats att den var rankad högre.
Det gäller avvikande leveransadress under fliken INKÖP/BESTÄLLNINGAR

Idag kan man endast ha en default adress där. Men vi säljer mycket på att producera i vår fabrik med leverans direkt till kund
Jag skulle vilja att den ”drop down” möjligheten som finns under Order/Kunduppgifter även var till tillgänglig under Inköp/Beställningar/Lev.Uppgifter

Är detta möjligen med i någon kommande version av Admin 2000?

Med vänlig hälsning

Kenneth
Heno AB

Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! Tack för ytterligare input i frågan, beklagar att vi inte återkopplat tidigare. 

Jag förstår att det är angeläget med flera adressmöjligheter men det är inte ett område vi har med i planen just nu.
Foto på Pia Jansson

Pia Jansson

• 194 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Jag saknar möjligheten att ha olika leveransadresser att välja på i beställningar....

jag saknar möjligheten att ha fler leveransadresser  att välja på när jag gör beställningar