Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bättre statistik över försäljningen

Jag skulle vilja kunna på ett enkelt sätt söka på artikel inom ett själv valt tidsintervall för att lättare kunna följa försäljningen

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Nu är jag inte helt säker på vad du vill se och hur du vill se det men det finns en rapport som heter Artikelstatistik och som kanske kan passa. Du behöver läsa in den först för att kunna skriva ut den. I utskriftsdialogen kan du ange period och göra urval på en specifik artikel.

För att läsa in en rapport klickar du Arkiv - Rapportgeneratorer - Läs in rapport - OK och väljer den rapport du vill läsa in. För att programmet skall känna av att du har lagt till en ny rapport får du öppna ett register och stänga det igen, exempelvis artikelregistret. Rapporten hittar du sedan under Utskrift - Egna utskrifter.
Hoppas det kan vara till hjälp!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har läst in rapporten artikelstatistik. När jag aktiverar den får jag ett felmeddelande "Utskriftsdialogen för den här utskriften innehåller fler än 1datumkontroll med nr. 1 Endast en datumkontroll kommer att skapas" ????

Om jag trycker op K så finns inget urval att välja mellan
En felruta kommer upp
"Din rapport innehåller ett eller flera fel
Urvalfel Det finns inget urval specificerat för nivå 1"

Trycker jag på OK stänger Visma ner????
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det du kan prova då är att gå in under Arkiv - Rapportgeneratorer - Generell rapportgenerator. Där ser du rapporten Artikelstatistik som du läst in. Markera den och klicka sedan på soptunnan för att radera den. Läs sedan in den på nytt och prova igen om det fungerar bättre.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag skulle vilja se hur mycket jag sålt av varje artikel under en viss tidsintervall. Men i rapporten Artikelstatistik Omsättning under Urval->Senaste fakturadatum när jag anger villkoret: 20141101..20141114 så får jag försäljningssiffror för artiklar som sålts under denna period, men försäljningssiffrorna är för senaste året. jag vill ha försäljningssiffror för denna angivna period. Hur kan jag får fram det?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej NCT!
Kan det vara så att du inte har gjort ett årsavslut för statistiken? Det måste man göra för att programmet ska kunna separera siffrorna år för år. I det här dokumentet står det mer om vart rapporten hämtar sina värden ifrån:
Artikelstatistik - omsättning, utskrift