Definiera för vilket barn föräldraledighet tas ut - Lön 600

  • 8
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Min rubrik säger egentligen allt. Önskar det fanns en funktion där man anger för vilket barn föräldraledighet tas ut för att kunna hålla reda på om ledigheten är semesterlönegrundande eller inte.
Mvh Monika Schiffer
monika.schiffer@systecon.se
Foto på MonikaS

MonikaS

  • 262 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

  • 8
Foto på christel

christel

  • 2,228 poäng 2k badge 2x thumb
Håller fullständigt med!! Detta är ett behov!
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

  • 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Bra att ni för fram era önskemål till oss! Att ha ett
barnregister så man kan hålla reda på semestergrundande/ej semestergrundande
föräldraledighet är ett hjälpmedel som definitivt skulle underlätta mycket och
det är något som vi gärna skulle vilja ha med i programmet.

Sen är det mycket annat som vi också vill göra och saker
vägs alltid mot varandra. Till versionen som släpps i slutet av året kan jag
redan nu säga att det inte kommer att implementeras, men vi tar med det till
framtida diskussioner tillsammans med andra önskemål.
Foto på christel

christel

  • 2,228 poäng 2k badge 2x thumb
Inte för att ta bort önskemålet, men något innan det genomförs...
Tänk om man på varje sida i anställningsregistret kunde ha en ruta för "anteckningar" alltså en tom ruta som jag kan lägga info i. Saknar detta. Använder anteckningsfliken mycket, men skulle vilja lägga viss info på tex semesterfliken, skattefliken mm Bara ett textfält alltså.
Foto på Linda

Linda

  • 144 poäng 100 badge 2x thumb
Hur ser planerna ut inför näst år gällande detta?
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

  • 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Linda!

Vi är medvetna om att detta är ett hett önskemål och det är en funktion som vi vill införa i programmet på sikt. I dagsläget kan vi dock inte säga om detta är något vi hinner införa under 2016.
Foto på Christine

Christine

  • 332 poäng 250 badge 2x thumb

Hej,

Jag efterfrågar också detta. I nuläget känns det hopplöst att ha reda på hur många barn varje anställd har och sedan manuellt hålla koll på dagarna. Jag har försökt förenkla det genom att ställa in en övre gräns på ackumulatorerna 120 dagar och sedan föra ett sidoregister i Excel med antal dagar. Sen räknar jag rakt av att om en anställd har två barn kan den få 240 dagar, 3 barn 360 dagar osv. Går inte att hålla koll på för vilket barn föräldraledigheten gäller. Det bästa vore om man kunde få uppgifter från försäkringskassan, de skickar ju ändå ut en massa frågor hela tiden då kunde man lika gärna få detta underlag också när en anställd anmält FL ;-)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.