Månadsjämförelse inte längre möjlig via ny uppdatering - eEkonomi

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Resultatrapporter visar inte längre jämförelse med föregående år per månad utan man får med hela året! Fått svaret att jag skall skriva om detta här!?? Jag tycker det är dåligt men tydligen måste jag få fler med mig, för att detta skall ändras tillbaka?

Hoppas detta leder till något!
Foto på Mats H

Mats H

• 202 poäng 100 badge 2x thumb
  • ledsen

Publicerades för 6 år sedan

• 3
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Jag tror att det är ganska länge sedan som eEkonomi visade något annat än hela året i perioden föregående år. Jag håller med dig - vi borde visat samma period förgående år. Minns jag rätt gjordes förändringen på grund av att när man har förkortade år är det inte alltid säkert att perioden fanns i föregående år och det fick följdfel.

Men visst borde vi rätta till felen som uppstod istället för att bara ta bort möjligheten att visa en period i kolumnen föregående år. Det som har stoppat oss från att göra det ar bara tiden - vi hinner inte med allt vi vill och det här har blivit bort prioriterat till förmån för annat.
Foto på Pierre

Pierre

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Resultat- och balansrapporten - eEkonomi.

Om man tar fram en resultat eller balansrapporten för en speciell månad eller period så är föregående år alltid helår ej samma period som man har valt att titta på ?
Tidigare så fick man fram samma period både innevarande år och föregående år, är det något som är ändrat ?
kan ni lägga in en funktion så att man kan välja vilken period man vill ha?
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Officiellt svar
I dag (12 maj) på morgonen gjorde vi en mindre uppdatering av eEkonomi där det här problemet rättades till. Nu ska det periodurval du gör vi utskrift av Balans- eller Resultatrapport även gälla för den information som visas för föregående år.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.