Kunna skriva ut bokföringsunderlag från godkända journaler - Administration

• 10
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Gillar programmet som helet (Visma Administration 2000) MEN varför går det inte att få ut en kopia på bokföringsorder på en godkänd journal. Själva journalen går att skriva ut men inte bokföringssammanställningen. Om man av misstag godkänner en journal som ska överföras direkt som verifikat, och inte märker det, måste man för hand knappa in ALLA fakturor. Inte så kul om man har ca 35sidor leverantörsfaktur journal. Snälla gör något åt detta! helst att man kan backa och skriva ut på nytt och få över det i bokföringen.
Foto på Ankan

Ankan

• 1,534 poäng 1k badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 7 år sedan

• 10
Foto på Tina

Tina

• 608 poäng 500 badge 2x thumb
Ja gud vilket bra önskemål
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,

Tack för era synpunkter. Vi har haft en del förslag på detta men har hittills inte kunnat prioritera den här insatsen i förhållande till andra önskemål. Vi kommer ta höjd för detta igen när vi diskuterar och prioriterar funktioner till framtiden och då är vi givetvis tacksamma för all input här i tråden.

Om fler har synpunkter på detta så skriv eller gilla gärna förslaget med +1-knappen.
Foto på Hathor

Hathor

• 154 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kan inte skriva ut själva bokföringsunderlaget, på nytt. Hade skrivarproblem,. m....

Tycker inte om, att det inte går att skriva ut själva bokföringsunderlaget, när man behöver skriva ut en journal på nytt. Hade skrivarproblem,. men kan inte få ut bokföringsunderlaget igen. Varför är det så?
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Hathor
Om jag förstår dig rätt så finns nog lösningen här...

MVH

Kenneth
Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

• 1,820 poäng 1k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Journalhantering och skrivare.

Jag undrar om Vismaspcs alltid har skrivare som fungerar? Efter att ett otal gånger ha drabbats av att skrivaren tjorvar precis när jag skriver ut en journal är jag otroligt frustrerad över att den inte går att skriva ut en gång till! Momsredovisningen - där kan man alltid backa verifikatet och skriva ut igen, men alla andra journaler som bara försvinner i det blå??? Varför kan de inte sparas i en utskrivbar form??

(Och varför måste man logga in här x antal gånger innan man kan skicka ett inlägg??)
Foto på Annika Schön

Annika Schön

• 980 poäng 500 badge 2x thumb
För att lösa problemet innan Visma gör någon ändring, är mitt tips att alltid skriva ut antingen till Bildskärm först och därefter till skrivaren. Då kan man kolla att utskriften blir ok innan man godkänner utskriften. Eller så skriver man alltid ut till PDF, skriver ut till skrivaren därefter och sparar filen.
Foto på SCB

SCB

• 2,242 poäng 2k badge 2x thumb

Du kan skriva ut gamla journaler, se inlägg ovan.

Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

Visst, men om ni hade provat att skriva ut "gamla journaler" skulle ni veta att den utskriften innehåller inte samma information. 
Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

Tänk så ofta jag önskar att programutvecklare jobbade med de program de skapar så att de förstår hur användarna tänker......
Foto på SCB

SCB

• 2,242 poäng 2k badge 2x thumb
Jo, det är väl bara en annorlunda uppställning, eller? Fast jag håller helt med, jag skulle helst vilja få ut en riktig journal. Nej fel, jag skulle helst slippa journalföringen över huvud taget... :).
Foto på Helene Struthers

Hej, 

Tack för era senaste inlägg och för en intressant diskussion. Vi arbetar inte aktivt med att lösa detta just nu men jag förstår om det är frustrerande i scenariot när skrivaren krånglar. 

Ett tips som kanske hjälper någon av er kan vara att markera inställningen "Öppna tillhörande program vid filutskrift" och sedan välja att spara journalerna som PDF vid utskriften. Då sparas dokumentet på datorn samtidigt som PDF:en visas direkt på bildskärmen, med en skrivarikon tillgänglig i PDF-visaren. Skulle något krångla finns journalen sparad som PDF. 

Inställningen Öppna tillhörande program vid filutskrift finns under Arkiv - Inställningar - Programinställningar. Inställningen gör också att excel-filer öppnas direkt. 
Foto på M Nordin

M Nordin

• 508 poäng 500 badge 2x thumb
Är detta något ni skulle kunna prioritera att fixa en lösning till nu såhär 4år efter att önskemålet först togs upp?
Foto på hymercenter

hymercenter

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Dags att göra något åt detta?
Foto på Helene Struthers

Hej, 

Beklagar att vi inte gett er någon återkoppling på ett bra tag. Förstår att detta fortfarande är angeläget för vissa, dock inget vi planerar att ändra i dagsläget.