Visa summa och märke i listan över utkast - eEkonomi

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

En stor brist i programmet är att listan över utkast inte visar kolumnerna Summa dvs den summa som fakturautkastet har för tillfället samt Märke dvs en kolumn som gör det möjligt att skilja fakturor till samma kund från varandra om man har flera utkast på gång. Nu famlar man omkring och gissar nilken faktura man ska fylla på och öppnar ofta fel faktura flera gånger innan man äntligen öppnar rätt. Kolumnen Normal fattar jag inte vad som menas och är en synnerligen ointressant information, det finns en kolumn som visar att det rör sig om t ex debetfaktura. Ta bort Normal och sätt in Summa och Märke för det finns plats. Kolumnen Märke behöver inte visa all information som står i fältet utan bara några tecken t ex Röjn.. Gräv.. Elarb.. Monte.. Erik Mi... osv Då MÅSTE det få plats och det skulle underlätta för många. Att den aktuella summan visas är en självklarhet så att man ser hur stor den ofakturerade summan är.
Foto på Ulla Stenberg

Ulla Stenberg

• 922 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 4
Foto på PVMAB-2014

PVMAB-2014

• 150 poäng 100 badge 2x thumb
Jag tycker också att det svårt att skilja fakturor åt. Underlätta för oss småföretagare att bokföra rätt
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,340 poäng 20k badge 2x thumb
i alla listor med order, fakturor och även utkast behövs någon typ av "märke"
Foto på Johan Green

Johan Green, Projektledare - Visma eEkonomi

• 3,570 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!
Kan inte annat än hålla med om att det kan var lite ont om information framför allt i listan för utkast. Vi kommer titta på detta framöver och återkommer med mer information.

Mvh
Johan 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,340 poäng 20k badge 2x thumb
Det ser vi fram emot
Foto på Anders Vikhult

Anders Vikhult

• 884 poäng 500 badge 2x thumb
Jag saknar också mer information på utkast. Jag skulle vilja ha med referens, eller varför inte ett tomt fält som man själv får fylla i. Det verkar finnas mycket plats. Inget av de existerande fälten behöver inte alls vara så långa som de är nu.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.