Kan inte öppna OLE-bilagor i Visma Bokslut version 2014.0

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 6 år sedan
  • Ej problem
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej.
Vi har precis uppgraderat Visma Bokslut till 2014.0 ifrån 2013.2 och efter detta kan vi ej längre öppna våra OLE bilagor. Vi har provat i flera olika bolag och med olika bilagor och får samma felmeddelande: "Failed to launch server application."
När vi skapar en ny OLE bilaga så fungerar det tills man stänger den aktuella bilagan och försöker öppna den igen då blir det samma fel.
Har varit i kontakt med Visma Supporten och fick till svar:

"Hej!

Jag har nu fått reda på att det kan bli fel på Ole-bilagor när man har baserat på föregående års bokslut. Då kan man få detta felmeddelande dvs Failed to launch server application. Det enda sättet att komma runt detta är att man startar föregående års bokslut och sparar ned denna fil som en excel eller pdf-fil.
Sedan får man gå in i årets bokslut och lägga till denna på nytt som en ole-bilaga.

Jag har rapporterat felet vidare till supportansvarig för produkten."
//VISMA SUPPORTEN
------------------------------
När vi testade att försöka gå runt problemet genom att starta föregående års bokslut så får vi precis samma fel när vi försöker öppna OLE bilagorna så det visma supporten trodde skulle fungera, fungerar ju uppenbarligen inte. Vi behöver hjälp/tips ang detta.

Tack på förhand
Jesper
Foto på Jesper

Jesper

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

  • 2
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Jesper!
Jag ber en kollega att ringa upp dig så fort som möjligt för att försöka komma till rätta med ditt problem.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.