Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Anställd kommer inte med i lönekörningen

Hej!
Jag ska köra löner för första gången i Lön 300 och har fått registrera ingångsvärden manuellt eftersom vi delat upp företaget och de låg tidigare i Lön600. En av våra anställda, som har timersättning får ingen lön i körningen hur jag än gör? Hur ska jag lägga in henne så att hon får lön för de timmar hon jobbat?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Först och främst kan du titta i anställningsregistret och se efter om hon är rödmarkerad där. En anställd blir det om det saknas några uppgifter. Är hon det får du gå igenom flikarna i anställningsregistret på henne och titta så alla uppgifter finns inlagda och är korrekta.

Det kan också vara så att hon är inställd för att få tvåveckorslön i anställningsregistret. När du skapar lönekörningen får du välja mellan att skapa en månadsvis utbetalning eller en tvåveckorslön. Där kan du även välja vilka löneformer som ska ingå i lönekörningen, månadslön/timlön och arbetare/tjänstemän. Om inte den markeringen finns som gäller för den här anställdas inställningar i anställningsregistret visas hon inte i namnlistan undertill och då kan du inte heller skapa någon lönespecifikation. Prova att bocka i alla rutorna vid Löneform och löneperiod innan du skapar lönekörningen för att se om hon dyker upp då.