Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sökning verifikationslistan

Varför kan man inte söka på datum med streck emellan i verfikationslistan? Om man sorterar verifikationerna på transaktionsdatum och söker på ett datum så måste man skriva datumet utan streck, exempelvis 20130412. Det går inte söka på 2013-04-12 fastän datumet står på det viset i listan. Är det medvetet gjort så eller varför är det så? /Emelie

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Om vi kikar på en verifikationslista så har du datumet utan bindestreck på transaktionerna. Se bild nedan:



I och med att det är en fritext-sökning här i förhandsgranskningen så måste du ange datumet i denna form för att få träff.

Om jag kanske missförstått din fråga eller om du har fler funderingar får du gärna återkomma här!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag menar när man är inne i bokföring och verifikationer, så kan man sortera på transaktionsdatum och om man då ställer sig i sökrutan så måste man skriva datumet ex 20130101 istället för 2013-01-01 för att systemet ska kunna hitta verifikationerna på det datumet.

Lägger till en bild för att visa:

Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, då är jag med på vad du menar:)

Jag ska kika på det och återkommer!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Bra fråga detta. Det här är ett designbeslut som togs när programmet utvecklades på 90-talet. Jag tycker inte heller att det är helt intuitivt men just nu finns det inte utrymme för en ändring. Om det upplevs som ett problem får vi utreda det närmare till framtida versioner.