Text från leverantörsfaktura till bokföringen - Administration/Förening

• 24
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har ett stort behov av att få text från leverantörsfakturabilden överförd till huvudboken. Som det är nu får vi gå in manuellt och skriva till texten efter att journal och verifikationen är skapad.
Foto på Anna F

Anna F

• 560 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 24
Foto på Marianne O

Marianne O

• 226 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Transaktionsinfo på leverantörsfakturorna med till bokföringen - Administration.

Hej.  Att få med transaktions-infon på Leverentörsfakturorna hade vart GULD värt. Har under lång tid suttit och skrivit in text men aldrig förstått varför jag inte ser den på mina kontolistor. Nu får man sitta med alla lev.fakturor om och om igen och föra mauella anteckningar. Snälla - fixa till detta

Notera: Detta samtal skapes från ett svar på: Möjlighet att skriva mer transaktionsinfo på leverantörsfaktura - Administration.
Foto på ARBEKO

ARBEKO

• 260 poäng 250 badge 2x thumb

Tycker det här ämnet varit uppe i 2 år nu utan att något hänt. Jobbar som konsult och jobbar därför i även i andra program - där funktionen finns... Så det kan ju inte vara omöjligt? Tror MÅNGA hade uppskattat denna funktion.

Foto på Linne

Linne

• 566 poäng 500 badge 2x thumb
Absolut! Jag tror också att MÅNGA skulle uppskatta denna funktion!! Är jätteirriterad varje gång jag registrerar leverantörsfakturor!!
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,920 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er, 

Tack för er input i den här tråden och för era olika beskrivningar. 

Att få över mer information från leverantörsfakturan till bokföringen har länge varit ett önskemål i programmet och i forumet ser vi ju absolut att det skulle vara en uppskattad nyhet. Hade detta varit en enkel sak att fixa hade vi förbättrat detta utan att blinka i någon av de senaste versionerna, som präglats av forumsidéer och önskemål. Sanningen är den att förändringar i journalerna kräver en större insats och vi behöver avsätta ordentligt med tid för att säkerställa sådana ändringar. Därför har just detta området halkat efter i prioriteringarna.

Önskemålet är inte på något sätt glömt även om det har gått lång tid sedan första inlägget gjordes här i tråden. När rätt tillfälle ges kommer vi arbeta vidare med detta.

Hoppas det ger lite klarhet i hur vi resonerar. 
Foto på Linne

Linne

• 566 poäng 500 badge 2x thumb
Men hur är det möjligt att dessa önskemål uppdagades för TRE ÅR SEDAN och ni fortfarande inte lagt in denna funktion i programmet!??!? Det borde inte vara så svårt att få med en textrad från leverantörsfakturaregistreringen till bokföringsunderlaget och vidare in i Huvudboken. Speciellt då denna funktion finns på andra ställen. Även jag saknar möjligheten till extra info vid periodiseringar, i en extra textrad där jag själv kan välja vilken info jag vill ha med in i Huvudboken.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,920 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

Nu finns version 2015.2 att ladda ner och i den här versionen finns möjlighet att ange/redigera transaktionsinfo på leverantörsfakturan.

Mer om det och andra nyheter kan ni läsa i versionsnyheterna

Tack för ert engagemang här i tråden!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.