Löneskatt pensionskostnader - Bokslut

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Jag behöver hjälp med bilagan "underlag löneskatt pensionskostnader kalender år". Jag har ringt supporten som för det första inte kan hjälpa mig, det händer tyvärr ganska ofta att man får prata med någon som inte kan tillräckligt, man förlorar mycket tid, och för det andra har lovat att ringa upp, men som inte gör det.

Min kund har ett privat pensionssparande och har under 2012 betalat 43 489 i pensionspremier. Löneskatt på det 11 121 kr, 24,26%, helt korrekt. Skatten för 2011 dras inte från skattekontot förrän i mars 2013, löneskatten där är 10 550. På kontot 2514 ska alltså finnas 21 671 den 31/12 2012. Då har jag en ingående balans där som "spökar" och som jag inte kan ta bort, den är ingående på år 2011 och reglerad! 9 175 kr. Jag hade med den på förra årets bilaga också men då var den ju korrekt, det var den ingående balansen. Kan någon hjälpa mig med att fylla i denna bilaga korrekt och tala om hur jag ska få bort ingående balansen på 2011 som jag trodde skulle försvinna av sig själv? Förmodligen har jag gjort något fel på förra årets bilaga, men det borde väl gå att rätta till!

Hjälp! Jag har hållit på med detta jättelänge och vill bli klar med detta bokslut. Vill samtidigt tala om att jag är ordentligt irriterad på de som sitter i supporten.
Foto på Laila

Laila

• 13,472 poäng 10k badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 7 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Laila!

Vad tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med vår support. Det är självklart viktigt för oss att du känner dig väl bemött och får bra hjälp i alla dina kontakter med oss. Jag tar dina synpunkter vidare till berörda personer.

Gällande din bilaga hämtas siffrorna för ingående värde på konto 2514 under Start - Kontoplan och saldon, kolumnen Saldo föreg. år.

Om siffrorna stämmer här, kan du prova att uppdatera bilagan genom att först ta bort den med soptunnan och därefter skapa den på nytt.
Beloppet för Förändring under året skriver du in direkt på bilagan.

Återkom gärna här i forumet om det fortfarande inte löser problemet för dig!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.