Önskar "beställt antal" i inköpsförslagslistan - Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag kan annars önska rapporten så man kan editera själv i den om det är möjligt.
Foto på Maria

Maria

• 1,074 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 2
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Maria,

Tack för förslaget. Jag registrerar detta så får vi se vad det innebär.

Om fler har behov av detta så gilla gärna förslaget med +1 knappen.
Foto på Maria

Maria

jag väntar på att få tillgång till rapporten.
Foto på Maria

Maria

ser också att inaktiva artiklar kommer upp på beställningsförslag om de inte är satta till-1 i beställningspunkt
Foto på Helene Struthers

Hej Maria,

Jag har inte fått några fler önskemål på detta och därmed har vi inte arbetat vidare med förslaget. Jag fortsätter givetvis att bevaka intresset här i tråden.

Jag har testat lite snabbt om du kan skapa en egen rapport och det verkar som om du kan få ut en egen enkel lista i Rapportgeneratorn.
*Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgerenator.
*Välj Ny och Guide. Namnge rapporten och välj "Artiklar dags att beställa" i listan över möjliga register.
*I steg 2 väljer du vilka fält du vill ha med tex artikelnummer, benämning, beställningspunkt osv.
*Om du valt tex 5 fält kan du i steg 3 välja Listlayout och anger där att det då ska vara 5 kolumner.
*När du avslutat guiden kan du förhandsgranska med hjälp av skrivarikonen i Rapportgeneratorn.
*När du startat om programmet hittar du sedan rapporten under Egna utskrifter.

Jag vet inte exakt hur väl en sådan rapport motsvarar dina behov men det tar inte många minuter att köra igenom guiden, så det kan vara värt ett försök. :)
Foto på Maria

Maria

TACK!
Nu blev chefen glad! jag kollade inte att det fanns möjlighet med detta urval i rapporterna. Ursäkta men bra nu kan fler som ser detta fixa det tänker jag.

En parentes. Har någon av er tid att kolla om det finns begränsningar i det antalegna rapporter man kan visa i menyn egna rapporter. Mina förvsvinner i takt med att jag adderar nya nu 40 st är det en magisk gräns?
Skall gå igenom och göra osynliga dem som inte används nu.Annars beror det på min upplösning som jag ändrat men det känn skonstigt.
Foto på Helene Struthers

Hej igen Maria,

Härligt att det hjälpte dig :) Och jo, det finns en gräns på antalet egna rapporter i listan. Vi har inte haft tid att ändra begränsningen, förhoppningsvis är det väldigt få användare som ens kommer upp i så många rapporter. Jättebra då om man har möjlighet att rensa bland de som visas i Utskriftsmenyn. Alla rapporter finns ju kvar i Rapportgeneratorn för de tillfällen de behövs.
Foto på Helene Struthers

Hej,

I version 2014.0 finns nu Beställda som kolumn i utskriften Inköpsförslag.
Foto på WhiteWolf

WhiteWolf

• 70 poäng
hej, jag skulle vilja ha denna kolumn "beställt antal" under flik 3.Artiklar i Beställningar (ny beställning). som det är nu får jag bara ett disponibelt och beställningsförslag baserat på min/max.
jag vill kunna se vad jag redan tidigare har beställt av den artikeln som ännu inte har kommit till lagret. idag måste jag pendla mellan Artiklar och själva beställningen på varje enskild produkt.
Foto på Helene Struthers

Hej, tack för synpunkten. Kan det kanske hjälpa dig om du trycker på kommandot Lagerreservationer? Funktionen visar information om kommande in- och utleveranser för den artikel (raden) du står på och du kommer åt den från flera ställen i programmet. 
Foto på WhiteWolf

WhiteWolf

• 70 poäng
Hej Helene,
ja det hjälper. tack för tipset.
skulle ändå vilja att ni gör så en användare kan välja vilka kolumner man kan ha även i denna vyn. jag vill som sagt ha kolumnen "beställt antal" och behöver inte ha "projekt" ex.
Foto på Helene Struthers

Hej igen, tack för återkopplingen och härligt att höra att det kan hjälpa på vägen. Jag tar önskemålet till mig att informationen skulle vara bra att se på fler ställen. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.