Advisor saknar möjlighet att skapa egna uppgifter i Grunduppgifter

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Genomförda
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag skulle vilja kunna lägga till egna Grunduppgifter på Kunden i Advisor tex under övrigt! I Byråstöd kunde vi skapa (egna uppgifter) som var fritext ruta, sökbar och den kunde läggas till under kolumninställningar så att man såg den när man kollade på listan med alla kunder. Vi jobbar med ett hyll system där varje kund har en hylla med ett nr  tex A1 som vi vill kunna ha i listan med kunder i Advisor så att man lätt kan hitta kunden plats i hyllan. 
Foto på Max Blomqvist

Max Blomqvist

• 152 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 2
Foto på Magnus T

Magnus T

• 998 poäng 500 badge 2x thumb
Bra idé! Jag skulle också vilja ha en "fritextruta" för att kunna notera uppgifter om kunden...
Foto på Mathias Vahlgren

Mathias Vahlgren, Produktansvarig - Visma Advisor och Visma Byråstöd

• 6,370 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Kul att du önskar just denna funktion. Detta är nämligen en funktion som ligger väldigt, väldigt högt upp på vår utvecklingslista. Så detta är något vi faktiskt kommer börja titta på relativt snart. Det är en rätt så tung funktion att utveckla så jag vågar inte i dagsläget lova när den finns tillgänlig för användning i Advisor. 

Hälsasr

Mathias
Foto på Mathias Vahlgren

Mathias Vahlgren, Produktansvarig - Visma Advisor och Visma Byråstöd

• 6,370 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Från och med idag kan du skapa upp egna fält på kunder. Dessa går sedan att välja in som kolumner i kundlistan och även filtrera. 

Du kan läsa mer om hur du jobbar med egna fält på den här länken:

https://help.visma.net/se_sv/advisor/Default.htm#online-help/add-customized-fields.htm

Med vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.