Grupp på Facebook - Webshop

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Det vore grymt med någon slags forum att diskutera sin webshop i. Supportforumet är jättebra, men jag tänker mer som ett sätt för oss användare att bolla idéer och tipsa varandra om hur var och en löser olika saker... kontakt mellan oss användare helt enkelt. Det borde också minska antalet supportärenden hos er?
Kanske en facebook-grupp kopplad till er facebooksida?
I ett sådant forum skulle man då också kunna styra upp enkla träffar mellan användare- något jag skulle vara väldigt intresserad av.

//Martina
Foto på Martina

Martina

• 1,786 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Malin Hellborgsson

Malin Hellborgsson, Support Manager

• 1,810 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Martina,

Underbart kul att du önskar mer kontakt mellan er användare! Jag tänker ändå att forumet borde kunna vara precis det du önskar, här finns ytan där alla användare av produkten har möjlighet att dela idéer och tipsa om olika saker. Det är ju hur välkommet som helst att komma med tips och trix här - du behöver inte ställa en fråga utan kan ju såklart bara posta ett tips.
Forumets yta är ju där ni alla kan ses - oavsett var ni rent fysiskt befinner er - finns ytan alltid tillgänglig. :-)
Jag tar med mig dina tankar om fler ytor, det är alltid intressant att tänka nytt.

Men jag önskar gärna att du ser forumet som en yta där du mer än gärna får dela med dig av dina tips och även ställa frågor till andra användare!
Foto på Martina

Martina

Hej!

Absolut- jag upplever bara att det är så stort "brus" i forumet.
Eller kan man gå in i forumdel per Visma-produkt på ngt sätt? Vad jag sett kan man bara tex söka på Webshop och får då upp alla posts kring webshop.
Jag gör inte det regelbundet för att se tankar/idéer kring produkten som ngn kommit med och som jag skulle ha gillat om jag sett den.
Så jag tänker att jag missar mkt? Och att många andra missar också?
Eftersöker liksom en newsfeed för de produkter jag använder...

//Martina
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,302 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Martina!

Ja du kan gå in på din produkt där du bara ser trådar som gäller just ditt program. Det fungerar i stort sett som en newsfeed där du alltid ser den senaste aktiviteten. Om du står på startsidan kan du scrolla allra längst ner och titta till höger så ser du att du kan klicka på Titta på alla produkter och tjänster. Här kan du leta upp ditt program så får du en samlad bild av vad som diskuteras just nu.

På lördag planerar vi att släppa en uppdatering av forumet där de här produktsidorna kommer att bli ännu snyggare och mer användbara. Då kommer du även få möjlighet att filtrera lite mer på t.ex. Idéer och deras olika status osv. Så håll gärna utkik då.

Ett annat tips är att du kan följa ditt/dina program. När du gått in på ditt program enligt min beskrivning ovan ser du att du kan klicka på Följ till höger. Det innebär att så fort det händer något nytt på ditt program så får du ett mejl om detta. På så sätt kan du ha bra koll om det dyker upp något intressant som du vill delta i och behöver inte bevaka forumet manuellt på samma sätt.
Foto på Martina

Martina

Hej!

Ok, tack snälla för svar!

//Martina
Foto på Malin Hellborgsson

Malin Hellborgsson, Support Manager

• 1,810 poäng 1k badge 2x thumb
Hej igen Martina och alla andra,

Vill passa på att lyfta fram för er att vi nu har en egen kategori för just e-handel. Högst upp i menyn väljer du Kategorier och där väljer du Företagande och så hittar du e-handel.
Där hoppas vi kunna ha många härliga diskussioner och lära av varandra!

Mycket nöje!
Foto på Martina

Martina

Superbra! Tack för att ni tar till er av önskemålen! :)
//Martina

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.