Varning för dubbelfakturering - Administration

• 7
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag önskar att det fanns ett fält vid kundfakturering för vårt ordernummer, som varnar om jag registrerar samma ordernummer mer än en gång. En varning för dubbelfaktureringen. I leverantörsreskontran varnar man för att betala samma faktura två ggr - liknande varning önskas i kundresk!
Foto på Semlan

Semlan

• 170 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 7
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,

Tack för förslaget. Om jag förstår rätt så gäller det alltså fältet Ert ordernr på kundfakturan. En upplysning skulle nog fler ha användning av, vi får titta på vad det innebär.

Om fler har behov av detta så gilla gärna förslaget med +1 knappen.
Foto på Magnus

Magnus

• 234 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Förhindra dubbelregistrering av order.

Hej!

Jag skulle gärna att systemet varnar när man lägger in en order med samma "ert ordernummer" finns på olika ordrar till samma kund för att unvika dubbelregistrering.

Det skall inte spärra, för ibland behövs ordern "splittas"  flera ordrar.
Foto på Helene Struthers

Hej Magnus, tack för din input i den här frågan. 
Foto på johangeorg

johangeorg

• 556 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kontroll av kundens ordernummer mot tidigare order - Administration.

När man registrerar leverantörsfakturor görs en kontroll mot tidigare fakturor från samma leverantör så att man varnas om man försöker registrera en faktura med samma nummer som tidigare. Vi skulle önska att det fungerade på samma sätt när man registrerade order från kunder. Lämpligen är det då ordernumret som kontrolleras mot tidigare ordernummer från den kunden.
Foto på Helene Struthers

Hej, tack för ditt inlägg. Det börjar bli några önskemål kring detta så jag förstår att en sådan varning hade uppskattats. Jag har det med mig som ett förbättringsförslag. 
Foto på Annika

Annika

• 5,338 poäng 5k badge 2x thumb
Absolut. Borde vara lika självklart som med leverantörsfakturorna.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.