Önskar möjlighet att koppla ihop Visma AutoInvoice med Visma eEkonomi

• 9
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I samband med en del upphandlingar så kommer det att vara nödvändigt att kunna erbjuda e-faktura. Nu undrar jag om det är möjligt att koppla eEkonomi till Visma eFaktura.

Om inte, är detta en funktion ni planerar att implementera inom kort?
Foto på max1001

max1001

• 6,036 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 9
Foto på Peter Gustavsson

Peter Gustavsson, Fd Testledare

• 200 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!

Tack för din fråga, just att kunna skicka elektroniska dokument är en funktion som
efterfrågas mer och mer. I dagsläget kan vi inte erbjuda den kopplingen i produkten men vi tittar på hur vi ska kunna tillhandahålla en sådan lösning även i Visma eEkonomi.

Jag kan tyvärr inte ge dig någon tidpunkt en sådan lösning kan vara på plats.

Med vänlig hälsning
Peter
Foto på CTT AB

CTT AB

• 332 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Inför stöd för EDI-faktura i eEkonomi.

Hej

Jag tycker ni ska införa tjänster för EDI-fakturering i Visma eEkonomi, så man kan skicka fakturor direkt till kunder som kräver detta
Foto på Peter Gustavsson

Peter Gustavsson, Fd Testledare

• 200 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!

Funktionerna att kunna skicka fakturor elektroniskt (EDI) och även att skicka fakturor till en printleverantör som skriver ut fakturan, kuverterar, frankerar och postar den är starkt efterfrågade då det sparar både pengar och tid.

Funktionerna är planerade och kommer att införas i tjänsten men jag har tyvärr ingen fastställd tidplan ännu.

Med vänlig hälsning
Peter
Foto på L-M SERVICE

L-M SERVICE

• 1,056 poäng 1k badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
E-faktura.

Är detta en funktion som ni har planer på att implementera i eEkonomi?
Foto på Utikuligt

Utikuligt

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette AutoInvoice/e-fakturering i Visma eEkonomi.

Ni har nu börjat med fakturering i andra program vilket jag även skulle tycka att det ska finnas i eEkonomi. Varför inte?
Foto på Linda Svahn

Linda Svahn, Produktansvarig - Visma eEkonomi

• 6,824 poäng 5k badge 2x thumb
Klart det borde finnas i eEkonomi också. Funktionen är inte längre i listan av planerade aktiviteter utan vi jobbar med den för fullt. När det är möljigt att skicka elektroniskt kan jag inte säga just nu men det är inom kort. 
Foto på nitram

nitram

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Varför går det inte att skicka electronisk faktura från eEkonomi?????????.

Varför går det inte att skicka elektronisk faktura i eEkonomi???????
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,708 poäng 10k badge 2x thumb
Officiellt svar
Jag hoppas ni har märkt att det nu går att skicka fakturor via AutoInvoice!
Vi har missat att uppdatera tråden när funktionen släpptes men jag tror som sagt att ni redan har sett att det nu är möjligt att skicka elektroniska fakturor, annars får ni nu en glad överraskning. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.