Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

E-post hänger sig när man mailar faktura

En av våra användare får en hängning i Visma Admin 500 när hon skickar faktura via epost. Outlook öppnas korrekt men när sedan Visma Admin 500 blir aktivt så ligger utskriftsrutan kvar och låser hela programmet. Enda möjligheten att komma vidare är att forcera en nerstängning. Någon som vet en bra lösning på detta?

Andra användare har inte detta problemet.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Hon är inte ensam om detta. En tillfällig lösning tills Visma har hittat en lösning är att öppna aktivitetshanteraren och stänga ner SPCS mail, då behöver ni inte stänga ner hela programmet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ditt svar, skönt?!? att höra att fler är drabbade, tyvärr sitter vi i en rdp miljö vilket gör att vi inte kommer åt aktivitetshanteraren 😕

Hoppas Visma får tummen ur och löser problemet pronto, det är faktureringstider och det skapar en hel del problem.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fungerar det som det ska om hon bara skickar en fkt åt gången?
Jag har inga problem då.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Problemet är när en och en skickas vilket vi alltid gör, vi har rätt så omfattande fakturor så varje måste gås igenom vilket gör att skicka dem en och en är enklaste sättet. Jag har inte provat att skicka fler samtidigt.

Jag har varit i kontakt med supporten idag och de har fått ta ärendet vidare, om jag får någon information som kan vara behjälplig för andra så postar jag det här.

Tack för dina kommentarer Niclas
idefix
MEDLEM

Finns det någon lösning på detta? Har Visma Admin 2019.1