Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Administration 200 optimerar och hänger sig

SPCS 200 säger att programmet inte var riktigt stängt, och vill optimera.
Klickat ja på det, sedan går den blå stapeln halvvägs och stannar.
Där står den sen och inget händer.
HUR lösa detta?

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-16

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Optimeringen kan ta ett par timmar. Låt datorn så över natten och se vad som händer.

Varje gång man avbryter förlängs tiden som datorn måste jobba med optimeringen.

Du bör antingen få igenom körningen eller ett felmeddelande om något går fel. Tålamod är det enda som hjälper.....

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu har datorn stått på sedan kl 22 igår, dvs 14 timmar.
Optimeringsstapeln har stannat på ca 25 %. "SPCS Admin 200 svarar inte" och "Företag svarar inte"
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan,

Ibland kan man behöva låta optimeringen stå ett tag för att arbeta sig igenom allting, så avvakta och låt det stå åtminstone 30 minuter. 
Hjälper det inte att låta optimeringen stå och arbeta ett tag kan du kontrollera så att du inte har några windowsuppdateringar som behöver utföras som möjligtvis skulle kunna påverka. Det kan du se om du på din dator går på Start- Inställningar- Uppdatering och säkerhet- Sök efter uppdateringar. Finns det eventuella uppdateringar så genomför dom först och testa sedan att starta programmet och optimeringen igen. 
Skulle inget av det hjälpa får du gärna kontakta oss så ska vi hjälpa dig att få ordning på det.

Ha en fin dag!

//Amanda
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Har kollat efter uppdateringar. Det hjälper inte.
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej ena_dio_tria_123,

Har du provat Amandas lösning samt startat om din dator (viktigt att välja alternativet omstart och inte stäng av) så behöver vi hjälpa dig. Jag mejlar dig så ska vi se till att lösa detta. 

/Kristina 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har provat. Har startat om och nu kommer stapeln endast ca 10 % innan den stannar. Har svarat på ditt mail.