Administration 2017.12 Utskrifter-Reskontra-Kundfordringar visar fel "Varav skattereduktion"

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vid Utskrifter-Reskontra-Kundfordringar samt val "Kolumn för skattereduktion husarbete" visas 0,00 kr i kolumnen "Varav skattereduktion" då kundfordringen enbart består av skattereduktionsdelen som inväntas från skatteverket. 
T ex när kundfordringen består av inväntade 400 kr från skatteverket, står det i kolumn Saldo: 400,00 och i kolumn Varav skattereduktion: 0,00 kr.
Det borde rimligen stå 400,00 i båda kolumnerna.

(När kundfordringen består av det fulla beloppet visas dock korrekt 50 % av beloppet i kolumnen "Varav skattereduktion".)
Foto på Helen

Helen

• 5,224 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag lyckas inte återskapa det här hos mig.
Vad har du för datum på utskriften? Och har du kvar fakturorna på fliken Beslut under Skattereduktion husarbete?

Om du går in på fliken Spårning på fakturan, finns det då ett belopp i fältet Väntas från SKV kr?

/Anna
Foto på Helen

Helen

Hej
Jag har gjort utskrift till årsbokslutet, alltså Reskontradatum 2017-12-31. 
Foto på Anna Svensson

Okej bra!
Finns fakturorna kvar på fliken Beslut under Skattereduktion husarbete?
Foto på Helen

Helen

Nej. Ligger idag under Översikt husfakturor. 
Ansökan gjord 171230.
Skattereduktion erhållen samt journalförd 180108.
Foto på Anna Svensson

Tack, nu lyckades jag återskapa det. Jag tar det vidare så får någon kika närmare på det.
När jag testar så ser det ut att bli korrekt på kundreskontralistan. Kolla gärna så den funkar för dig.
/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.