Advisor connect problem installation

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej

Vi har i dagsläget 2 datorer som vi tänkte använda Vismas lokala program (administration, lön osv) samt eEkonomi. För att köra det lokala programmen så måste vi ha visma advisor connect. När vi installerar programmet och dessutom väljer att den ska köras i ett nätverk så blir det något problem. Enligt anvisningar för att installera programmet så ska det skapas en mapp arbetsplats, denna mapp skapas aldrig för oss. Hur ska man lösa detta problem? Hur har ni andra som kör lokalt nätverk gjort?
Foto på OA

OA

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Annica Bomström

Annica Bomström, Moderator

  • 814 poäng 500 badge 2x thumb
Hej

Är det så att den som agerar server så är det inte en Windows Professional, Business, eller Ultimate-varianterna. Väljer man att man ska jobba i Nätverk så ska den mappen delas ut.
Foto på OA

OA

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Hej. Vi lyckades lösa allt. Gjorde en ominstallation av alla program.

Tack ändå.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.