Advisor e-post totalfel på uppställning - Advisor

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När man skriver e-post till kunder i Advisor så fungerar framförallt inte rad-/styckesbrytningar och länkar. Detta renderar att mailen kunderna får blir pinsamma. Om man vill skriva i flera stycken får man använda punktlista. Det hjälper inte med dubbla radbrytningar eller något annat jag testat.

Har man minsta krav på stil och profil på sin byrå blir e-postfunktionen helt oanvändbar. Bifogar bilder som visar hur det ser ut när man skickar från Advisor och hur det sedan ser ut när kunden får mailet.

I ADVISOR

HOS KUNDEN

Jag ser detta som ett så pass allvarligt fel så att värdet på produkten sänks märkbart. I synnerhet som man inte kan exportera e-postadresserna på ett enkelt sätt till annan e-postklient.

Hur snabbt kan vi förvänta oss en lösning på detta problem?
Foto på Ekonomihjalpen

Ekonomihjalpen

• 668 poäng 500 badge 2x thumb
  • extremt frustrerad och lite ekonomiskt "lurad"

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Mathias Vahlgren

Mathias Vahlgren, Produktansvarig - Visma Advisor och Visma Byråstöd

• 6,370 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Självklart ska radbryt och så vidare fungera när du skicka mejl från Visma Advisor. Detta kommer vi titta på så fort som möjligt och försöka få ut en version där detta är rättat. 

Hälsar

Mathias Vahlgren
Foto på Ekonomivision

Ekonomivision

• 2,782 poäng 2k badge 2x thumb
Jag undrar också hur ni tänker att det ska funka med massutskick och hur jag kan sortera bort ett annat kontor. Jag kan välja det andra kontoret men inte välja bort det. Jag kan inte heller plocka bort eller kryssa i en lista till de som jag vill skicka till. Det kunde man i varje fall i Byråstödet och det saknas. För några månader sedan så forskade jag i funktionerna och kunde snart konstatera att det var lättare att skapa alla register och grupper i Outlook vilket inte borde vara meningen. Då får de kunderna som JAG vill ska få utskick och de ser bra ut!
Foto på Staffan Spjuth

Staffan Spjuth, Fd Application Management Engineer - Accounting Offices

• 484 poäng 250 badge 2x thumb
Hej!

Nu har vi släppt en ny version där radbrytningen fungerar som den ska. Tyvärr blir inte länkarna snygga om du använder Internet Explorer, men det kommer vi rätta till nästa version. Använd gärna en annan webbläsare under tiden, tex Google Chrome. 

Jag återkommer här när länkarna blir som de ska i Internet Explorer

Mvh Staffan
Foto på Staffan Spjuth

Staffan Spjuth, Fd Application Management Engineer - Accounting Offices

• 484 poäng 250 badge 2x thumb
Hej igen. Nu är detta rättat så att länkarna blir korrekta även i Internet Explorer.
Foto på Ekonomihjalpen

Ekonomihjalpen

• 668 poäng 500 badge 2x thumb
Halloj igen! Jag skrev en e-postadress i ett mail och när det kom ut till kund så blev det i stil med "...[mailto:info\@€domän.se]info@domän.se...". Har inte testat en länk, men detta är som länkarna brukade bli förut åtminstone.

Det är i senaste versionen av IE (inte Edge).
Foto på Mathias Vahlgren

Hej!
Verkar som vi har missat det här fallet. Vi kollar på det och försöker lösa till nästa version. 

Hälsar

Mathias
Foto på Mathias Vahlgren

Hej!
Detta problem är löst för ett par versioner sedan. 

Vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.