Antal klick vid attest av "Inte Godkänd" dag - Visma Stämpla

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Användarupplevelse i Visma Stämpla: När jag ska attestera en kollegas tidrapport och väljer "Inte Godkänd" på en dag så vill jag komma tillbaka till hens tidrapport igen för att göra ytterligare justeringar - inte till min egen. I detta fall handlar det om felregistrerade semesterdagar så jag får göra ett stort antal extra klick för att inte godkänna tre veckors felaktig registrering.
Foto på Anders

Anders

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
  • oimponerad och frustrerad

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Om du endast bockar i "Inte godkänd" på en dag så kan du därefter gå på knappen Tillbaka uppe till vänster för att komma tillbaka kollegans tidrapport. Om du däremot fyller i en kommentar och väljer Spara så kommer du till din kalender. Jag håller med om att det inte känns helt bra och det är något vi behöver se över.

Tack för feedback!
Foto på Anders

Anders

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Tack för återkoppningen! Jag uppskattar att ni engagerar er i min synpunkt. Trots att den kan verka trivial så påverkar den rätt kraftigt arbetsprocessen för att hantera attesteringen (när något är fel dvs.).

Mvh,
(Redigerad)
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Ja, små saker som irriterar kan vara minst lika viktigt som större grejer, så det är bra att du tar upp det. Ha en trevlig helg!
Foto på Cicci

Cicci

• 676 poäng 500 badge 2x thumb

Hej,

Ett år sedan svar och det har fortfarande inte hänt något. Samma bugg är kvar och är ytterst irriterande för de som attesterar.

Med vänlig hälsning

Cecilia

Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vi arbetar för närvarande med en ny version av Visma Stämpla där vi ser över attestförfarandet från grunden. Mer information finns i tråden: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/attestera

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.