Ändra första kundfakturanumret - Visma eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har haft Visma enskild firma och har överfört alla uppgifter till Visma e ekonomi. Det blev  först fel på kundfaktanumret ( 1 ), men sen ändrade jag till det nästommande efter tidigare program. Men det felaktiga står ändå kvar när jag testar och förhandgranskar en faktura. Har inte sparat en faktura, men kunden blev sparad som nummer 1. Är det förklaringen? Kan jag lösa det utan omstart? Och är det bara att importera uppgifter på nytt i så fall?
Foto på manmam

manmam

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Har du skapat din första faktura så kan du inte ändra ditt fakturanummer. Då kan du däremot göra en omstart och föra över uppgifterna på nytt. Tänk dock på att om du har lagt in någon information i eEkonomi som inte finns i ditt tidigare system så försvinner detta. 

När du förhandsgranskar så ska du inte få med något fakturanummer, detta visas först när du sparar fakturan. Så dubbelkolla gärna detta. 

Kunden har en annan nummerserie. Där väljer du nummer när du skapar din kund. Så det ska inte påverkar fakturanummerserien. :)

/Sanna
Foto på manmam

manmam

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Tack! Jag fått hjälp och löst det!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.