Ändra konto i kontoplan - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Det här med att försöka ändra konto i kontoplanen som inte går igenom håller på att driva mig till vansinne. Kan ni någon vara snäll och lägga ut en förklaring till vad man ska göra när ändringarna inte sparas??
Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

  • 1,820 poäng 1k badge 2x thumb
  • skogstokig

Publicerades för 5 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på lw

lw

  • 5,628 poäng 5k badge 2x thumb
Får du något felmeddelande, eller ändrar du, väljer till listläge för att senare upptäcka att ändringen inte sparats?

Med vänlig hälsning Lena
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 26,832 poäng 20k badge 2x thumb
Gör du ändringarna på rätt bokföringsår?

Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

  • 1,820 poäng 1k badge 2x thumb

Jag ändrar går till listläge och kontot ändras inte - i det läget spelar bokföringsåret inte så stor roll. Det här är ett känt fel hos Visma, jag fick veta i telefon hur jag skulle göra det man har glömt bort så jag hade hoppats att någon från Visma skulle svara här.
Foto på lw

lw

  • 5,628 poäng 5k badge 2x thumb
OK, jag hade det där problemet ett tag, men jag fick ett felmeddelande eller vad man ska kalla det för. Det kom upp en fråga ifall jag ville spara ändringarna, men svarade jag att jag ville spara så kom det upp att det inte hade gått att göra så. Det var därför jag undrade. 

Men då verkar det vara ett annat fel. Fungerar det ibland och ibland inte? Jag fick det att fungera om jag startade om programmet... ja tillfälligt alltså, dagen därpå blev det ju samma sak igen. Men felet försvann sedan. Kanske via en uppdatering av versionen. Vilken version kör du idag?

Med vänlig hälsning Lena
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

  • 2,310 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Lena,

Om det fortfarande inte har löst sig för det vid omstart av datorn så kan du även testa göra en registervård under Arkiv- Registervård/Rensning- Registervård. Bocka i samtliga alternativ och klicka på Utför.
Skulle det mot all förmodan inte fungera ändå så får du gärna kontakta oss så får vi kika ytterligare på det.

Ha en fin dag.
//Amanda