Ändra kundfaktura via API om den är periodiserad - Administration

  • 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Om en kundfaktura är periodiserad manuellt med den "nya" funktionen så går det inte att uppdatera den via API:et. Inte ens att markera den som utskriven eller ändra kommentar. Om man bara laddar fakturan och gör en "Update" utan ändringar så får man felmeddelande.
Det här gör att man inte kan använda API:et ihop med periodisering på kundfaktura.
Manuellt i programmet kan man ändra kommentar och sätta fakturan som utskriven, det borde vara samma regelverk via API:et
Foto på Christer Ekman

Christer Ekman

  • 2,298 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 1
Foto på Fredric Broad

Fredric Broad, Moderator

  • 2,754 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Christer!

Vet inte om det är i ditt API eller om det är i Administration begränsningarna ligger. Kontakta gärna din API leverantör eller mejla din fråga till api.support@vismaspcs.com så bör du få svar på om det är något som är möjligt att lösa.

/Fredric
Foto på Christer Ekman

Christer Ekman

  • 2,298 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Fredrik,
Det är begränsning i Visma Administrations API och jag har varit i kontakt med api.support. Jag fiskar efter röster här så att det inte skall missas till nästa release.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.