Ändra momsdeklaration 2015 - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej

Jag missat att deklarera 2 st importmoms under 2015. 

Och ska ändra dessa momsdeklarationer, i eEkonomi. 

Hur ska jag göra?
Foto på Rokita

Rokita

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Adelina Aliu

Adelina Aliu, Moderator

• 3,880 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Om jag har förstått dig rätt så är det två som ska påverka momsdeklarationer som redan är skapade i eEkonomi?

Då kan du gå in och ångra momsredovisningen om du vill att händelserna ska komma med i rätt momsperiod.
Du ångrar momsredovisningen under Bokföring - Momsredovisning, klicka på den senaste momsredovisningen Åtgärder - Ångra.

Återkom gärna om du har ytterligare frågor!

/Adelina
Foto på jsjohan81

jsjohan81

• 216 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har samma problem. Efter en korrigering hos min revisor så ville han att jag skulle ändra i redovisningen men jag hittar inte någon ångra knapp. Jag kan bara ändra momskoder. Hur ska jag göra?
Foto på Rokita

Rokita

Gå in på momsredovisningar. 
Sen är det som jag skrev nedan. Ska du ändra Januari men sista du gjorde är maj, måste du ångra maj, sen april, mars, februari,  innan du kan ändra januari. 
Sen då ändrar du januari, gör ny momsredovisning. Sen får man ju göra om feb, mar, april maj med. Även om inget ändrat. 

Ska du sen ändra på Skatteverket så går du in på den månad du ska ändra, ändrar det som ändrat och skickar in. (Om du nu gör det via e-deklaration)
Foto på Rokita

Rokita

Tack listade ut det med rätt svar. 
För andra som läser detta så kan jag förtydliga att du bara ångra sista momsredovisningen. Dvs jag som skulle till Maj2015, fick ta April16 sen Mars16 etc. 

MVH
Andreas
(Redigerad)