Ändra urval/sortering vid sökning - Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

Det händer att när man skriver in i sökrutan att man då i all hast har fel urval för sökningen. Om man då ändrar urvalet så sker inte sökningen på det val som står i rutan. Det är det jag skulle vilja ändra på.

Ett ex. Jag går in på artiklar/tjänster och börja skriva på ett artikelnummer i sökrutan men urvalet står på benämning. När man då går upp och ändrar urvalet till artikelnummer så startar inte sökningen förrän man ändrar i sökrutan. T ex tar bort sista tecknet. Där skulle jag vilja att programmet fattade att jag ändrat urval och började söka direkt.

Med vänlig hälsning

Peter

Foto på Peter R

Peter R

• 3,342 poäng 3k badge 2x thumb
  • inte helt nöjd med att det inte funkar som jag vill

Publicerades för 4 år sedan

• 5
Foto på Mats

Mats

• 1,056 poäng 1k badge 2x thumb
Håller med
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Peter, 

Tack för inlägget. Jag förstår precis vad du menar och vet att många har haft synpunkter på det. Till framtida versioner får vi se över det här beteendet när vi utvärderar sökningen och filtreringen i listor generellt i programmet. 
Foto på Laserkristallen

Laserkristallen

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Hej
Går det att ta bort valet och att man istället kan söka på benämning, artikeln, organisationsnummer, adress, telefonnummer etc. Vid alla slags sökning som man behöver göra, dvs. Alla parametrar.
Mvh
Ilham, Laserkristallen
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Ilham, tack för ditt inlägg. En "frisök" hade givetvis varit ännu bättre. :-) Vi har med oss även det som förslag till framtida versioner. 
Foto på Peter R

Peter R

• 3,342 poäng 3k badge 2x thumb
Hur går det med detta förslag?
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,776 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Från version 2018.5 har vi förbättrat sökmöjligheterna. Numera kan du söka poster och göra urval direkt i listläget i rutan under kolumnnamnet. Jag tänker att detta gör det lättare när du exempelvis vill söka bland dina artiklar på artikelnummer, benämning eller vad det nu är. Läs mer i våra versionsnyheter »

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.