Ändring av semestervillkor kan inte göras - Lön

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag ska ändra semestervillkor för en anställd, som jag har råkat gör fel semestervillkor på. Detta är ny anställd så inga tidigare löner har gjorts på denna, så jag har inte ens varit i kalendariet och mixtrat, som varningen påstår. Men för säkerhets skull så har jag dubbelkollat, och ingenting är markerat i kalendariet. Ingen lönekörning finns än för anställde. jag vill enbart ändra semestervillkoren, men Visma Lön vill tydligen inte det. hur kommer jag förbi detta dilemma?!

Foto på Marie J

Marie J

• 2,826 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 4 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Marie J

Marie J

• 2,826 poäng 2k badge 2x thumb
Ingen från visma support som kan bidra?
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Moderator

• 890 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Marie J,

Kan det vara så att du försöker byta från semestervillkor 30? Då kan du behöver bocka ur rutan Semesterersättning utbetalas automatiskt vid lönekörning på semesterfliken i anställningsregistret innan du kan byta semestervillkor. Detta då det skapas ett snabbval i kalendariumet framåt i tiden om man har den inställningen. 

Är det inte denna inställning som blockerar så får du gärna höra av dig direkt till vår support då vi skulle behöva ta en titt på hur det ser ut i ditt program. Du hittar kontaktuppgifter till vår supportavdelning på vår hemsida»

Ha en fin dag!
/Joanna