Ändring av sorteringshantering - Administration

  • 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • (Redigerad)
Vi uppgraderade nyss ifrån 2017.0 till 2018.5 och har märkt att om man har sorterat på order ej fakturerade och väljer en order, fakturerar den, så är den gamla ordern kvar när man växlar tillbaka till orderläget. Det gör att om man vill fakturera 10 orders som man tidigare kunde göra genom att en ny ofakturerad order kom upp så måste man nu göra annorlunda.

Tack vare att den fakturerade ordern ligger kvar i listläget så fungerar det inte att ta page down till nästa då den nu fakturerade ordern som man står på hamnat längst ner. Den försvinner sedan direkt om man bara scrollar i listan.

Det är liknande problem sedan vid faktureringen, sorterar man på ej utskrivna och skriver ut så försvinner den inte ur sökläget vilket gör att man inte som tidigare kan direkt fortsätta med nästa.

På utbetalningsvyn upptäckte vi att om man sorterar på betaldatum så uppdateras inte listan automatiskt längre om man ändrar datum, det kräver att man trycker F5. Men trycker man F5 så får man inte stå på en betalning som har ändrat datum för då sorteras alla andra rader förutom den.

Går det att ändra någon inställning för att få tillbaka gamla arbetssättet? Dessa saker verkar som om de kan vara relaterade.
Foto på Nordeko

Nordeko

  • 1,010 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

  • 2
Foto på Annelie Engvall

Annelie Engvall, Moderator

  • 768 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Nordeko,

Tack för dina synpunkter, det är guld värt att vi får feedback från er som jobbar i programmet dagligen. 
Detta kan bero på att det är olika databaser, därav är det säkert som dessa skillnader uppstår.
Jag tar detta vidare till vår utvecklingsavdelning.

Ha en bra dag!

/Annelie
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 21,110 poäng 20k badge 2x thumb
En temporär lösning kan vara att trycka på Uppdatera (F5). Jag har inte testat själv, men det kan funka....

//Davor P