Angående generell inställning vid innevarande och släpande anställning - Lön

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • (Redigerad)
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: Flera löneperioder för arbetare och tjänstemän - Lön 300/600

i vårt företag har vi släpande och innevarande anställningar. För att hantera detta har vi lagt in även innevarande släpande, men vi anställningsdatumets första månad, får det förskott.
Det blir väldigt rörigt och vill istället kunna göra valet vid anställning, att det är innevarande eller släpande per person. Hur går jag tillväga med detta. Jag har tidigare jobbat med Fortnox, där kan man göra den inställningen. I visma går det bara att göra en generell inställning på alla anställda. Vill ha hjälp med detta.
Foto på codesign

codesign

• 144 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Christel

Christel

• 6,214 poäng 5k badge 2x thumb
Detta är ett jättestort önskemål hos mig också!!! Har skrivit om detta tidigare och även diskuterat med supporten, som förstod mitt bekymmer här, när de såg min säkerhetskopia. Alltså vill kunna göra valet på anställd inte på kategori tjänsteman eller arbetare. Möjligtvis skulle man kunna lösa det genom att ha två val av tjänstemän och två av arbetare, så behöver det inte ligga på person. Om det rent tekniskt skulle vara lättare att förändra i programmet. Så snälla ta i detta!!
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,810 poäng 2k badge 2x thumb

Jag har samma problem med månadslöner både innevarande och släpande. Jag har valt att göra tvärtom så inställningen är innevarande månadslön och i lönekörning på de med släpande månadslön lägger jag in datum på månadslöneraden. Vid avslutad anställning på de med släpande lön får jag vara uppmärksam och lägga till månadslön i lönekörning annars blir det ingen utbetalning på dem.

Jag önskar verkligen också att man skulle kunna välja på den anställde eller på något annat sätt göra inställningen än att det ska vara lika för hela bolaget.

Foto på codesign

codesign

• 144 poäng 100 badge 2x thumb
Det kanske är lättare att ha innevarande på alla. Jag skulle vilja göra den ändringen nu vid årslutet i sådant fall. Har du någon aning om hur det kommer påverka alla anställda om jag gör den ändringen? 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.