Anpassning av rapporter i Visma Ekonomiöversikt

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Genomförda
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,
Jag skulle vilja anpassa rapporterna i Visma Ekonomiöversikt på samma sätt som man kan göra i Visma Administration. I Visma Administration editerar man layoutfiler för en viss rapport t.ex. N06.RES för resultatrapporten i BAS 2006. Finns det en liknande funktion i Visma Ekonomiöversikt? Som det nu ser ut är jag låst till den layout Visma har skapat med huvudrubriker och underrubriker som inte passar min verksamhet. Om detta inte går idag, har Visma planer på att möjliggöra egna layouter av rapporterna i Visma Ekonomiöversikt?

Mvh,

Bernhard Stockman
Foto på Bernhard

Bernhard

• 540 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 3
Foto på Helene Hardebring

Helene Hardebring, Produktansvarig - Visma Advisor Periodavslut

• 2,878 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Bernhard!

Ja, vi har faktiskt planerat att börja jobba med detta under Q4 2017. Det vi tänker oss är att erbjuda möjligheten att ändra benämning på befintliga rader i rapporterna, men även göra det möligt för användaren kan lägga upp egna rader. Vi måste dock ha bra koll på vad användaren gör eftersom vi vill att nyckeltalen ska beräknas på ett korrekt sätt.

Ser du detta som ett önskemål både för resultat- och balansrapporten eller är det främst för resultatrapporten du önskar denna möjlighet för?

Hälsningar
Helene

Foto på Bernhard

Bernhard

• 540 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Helene,

Kul att ni tittar på detta. För min del gäller det bara resultatrapporten. Det jag vill är således att kunna gruppera konton med egna rubriker och summeringar. På samma sätt som man kan göra i Visma Administration.

Mvh,

Bernhard.
Foto på Desiree Bergvall

Desiree Bergvall, Produktansvarig - Visma Ekonomiöversikt

• 1,322 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Bernard
Nu har vi öppnat upp för lite fler möjligheter att anpassa resultatrapporten genom att lägga till och redigera underrubriker. Hoppas det kan gör ditt arbete enklare. Hör gärna av dig med ytterligare feedback när du testat:-)

Ha en bra dag!

mvh

Desirée

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.