Anteckningar i eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

E ja tjatig eller..;)
Det känns som man måste gå och lägga sig halv åtta och va pigg som en råtta om man ska lägga märke till anteckningarna. Föreslår RÖD färg!!

MVH

Kenneth
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Lotta

Lotta

• 5,158 poäng 5k badge 2x thumb
Syns ju inte alls på min....hur gör jag för att skriva anteckningar ? 

(Redigerad)
Foto på Emanuel Nergård

Emanuel Nergård, Employee

• 2,852 poäng 2k badge 2x thumb
Tack så mycket för din synpunkt Kenneth!

Lotta, det är för du inte har skapat någon anteckning ännu mot denna verifikationen. Då syns nämligen inte den symbolen på det stället. För att skapa en anteckning så klickar du på symbolen som ser ut som en pratbubbla uppe i den blåa listen. Då anteckningen är skapad mot dokumentet så kommer den att synas där.   
Foto på Lotta

Lotta

• 5,158 poäng 5k badge 2x thumb
Okey, det måste jag testa så fort jag kan . Saknar att kunna skriva vad det är jag tex gjort när jag rättar något som har blivit fel...
(Redigerad)
Foto på Emanuel Nergård

Emanuel Nergård, Employee

• 2,852 poäng 2k badge 2x thumb
Fint Lotta, den här funktionen ger dig möjlighet att koppla en anteckning till din verifikation. Läs gärna mer i den skrivna hjälpen om anteckningar. Klicka på frågetecknet i eEkonomi för att få upp supportpanelen och sök på Lägg till anteckning för att hitta detta hjälpavsnittet. 
Foto på joeriks

joeriks

• 350 poäng 250 badge 2x thumb
Kan man se alla anteckningar på något sett? Dvs se vilka verifikationer/fakturor som har anteckningar utan att behöva gå in på dem individuellt?
Foto på Per

Per

• 370 poäng 250 badge 2x thumb
Jag kan tycka att denna placering är totalt missvisande och ologiskt placerad. Den ser INTE ut att höra till själva verifikatet då den ligger i den rad som avser hjälp och sökfunktionen mm. (ser lite ut som en chatt-ikon...)

En ändrad placering kanske vore på sin plats så att den blir mer logiskt placerad och folk kanske förstår vad den avser...

@joeriks... ja, det kan man... Om du klickar på Verifikationer (under Bokföring) så ser du alla verifikationer som har en anteckning "på sig". Detta syns som en liten blå pratbubbla på det / de verifikat som har anteckningar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.