Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Använda sökvillkoren på en artikellista

Har försökt på alla vis att ta ut en artikellista med export koden synlig , men hur jag än försöka fylla i på villkoren får jag inte detta att fungera???
Kollat i hjälpen men utan att lyckas, kan någon tala om hur jag ska göra för att få ut en lista med export koderna?

Tack på förhand/Carina

7 SVAR 7
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

De enda rapporterna som tar med exportkod av våra standardrapporter är Intrastatrapporterna. På exempelvis artikellistan finns inte fältet med. Det går däremot att lösa genom att skapa en rapport i Rapportgeneratorn. Där kan du välja in de uppgifterna som just du är intresserad av, till exmpel exportkod.

http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/default.htm#utskrifter/rapportgenera...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Carina, 

 

Testa att läsa in rapporten Artikeluppgifter, Se exempel från vår hjälp. Den kan du justera så du får med Exportkod. Utskriftsdialogen till utskriften ser ut så här: 

 

RackMultipart20160201-28968-1ezs2ff-artikeluppgifter_till_fil_inline.png 
 

Gör så här: 

*Laddar ner rapporten till din dator från programhjälpen (sparas som zip-fil) och Extrahera mappen så den inte är "zippad". 

*Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator och välj Läs in ny rapport. Peka ut mappen där rapporten sparades och välj Importera. 

*Kopiera rapporten i Rapportgeneratorn och döp den till eget namn (bra när man gör justeringar i en rapport). 

*Dubbelklicka på rapporten och gå till fliken 5. Design. Byt ut något av de fält som finns placerade i rapporten, tex. Streckkod om du inte har behov av det. Du raderar då befintliga värdet och plockar upp

Exportkod istället i kolumnen. 

*Tryck på skrivarikonen för att förhandsgranska till Bildskärm. Utskriften är anpassad för att ta med så mycket uppgifter som möjligt, ta utskriften till Fil för att använda rapporten i uppföljningssyfte. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för detta, ska kolla den 🙂
Men sen är grejen den att det är svårt att veta hur man ska fylla i urvalen för det ska bli rätt.

Ha en bra dag/Carina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi tipsar dig gärna om vilket sökvillkor du kan använda i urvalen. Återkom bara med vad det är du önskar se så klurar vi ut det tillsammans. 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helene,

Tack för det, men skulle vara mer be hjälpt av en tydligare instruktion i hjälpen 🙂

Har löst det för denna gången, men kanske bra om det följde lite exempel på de olika hur man gör.

Ha en fin kväll/Carina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du kikat på de exempel som finns i avsnittet sökvillkor

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det har jag , men tycker de kunde vara ytterligare tydligare exempel 🙂 Men tack iaf.

Klurade ut det jag behövde ändå.