Visma Scanner kraschar

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Då "mer information" om en scannad leverantörsfaktura eller ett kvitto skall anges kraschar appen så fort ett av fälten, vilket som hels, lämnas (trycker på ett av de andra fälten). Detta gäller för både nyscannade med aktuell version av appen och gamla fakturor/kvitton.Detta gäller för version 2.7 för iOS. Inträffar på en iPhone 6s med iOS 10.3.2.
Foto på Felix

Felix

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
  • Förvånad och frustrerad. Släpps nya versioner helt otestade precis innan semestern?

Publicerades för 2 år sedan

  • 2
Foto på Philip Hjelmberg

Philip Hjelmberg, Fd Moderator

  • 3,900 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Felix!

Tack för att du hör av dig! Vi har uppmärksammat att vissa åtgärder i Visma Scanner resulterar till att appen kraschar. Detta är rapporterat till vår utvecklingsavdelning för att åtgärda detta.

Med vänliga hälsningar
Philip
Foto på Felix

Felix

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej Philip,
Jag har precis uppdaterat till version 2.8 som släpptes idag 21/8. Nu fungerar _ingenting_. Appen kraschar så fort jag statar den.
/Felix
Foto på Mike

Mike

  • 84 poäng 75 badge 2x thumb
Ett annat fel är att då "payment date" såsom scannern uppfattar det ej stämmer (verkar vara förinställd på dags datum) så går det ej att ändra, den lilla rullistan där man kan välja datum manuellt snurrar tillbaks till dagens datum, något som blir till ett problem när man scannar in kvitton från tidigare datums utförda betalningar. 
Foto på KarinL

KarinL

  • 3,278 poäng 3k badge 2x thumb
Appen kraschar direkt efter start även för mig, senaste versionen på ios10.3.3. 
När kommer ni att åtgärda detta?
Foto på Mike

Mike

  • 84 poäng 75 badge 2x thumb
Jag raderade appen från telefonen och laddade ner den på nytt. Då fungerade den. 
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er! 

Precis som min kollega Philip skrivit så har vissa kunder problem med att komma åt Visma Scanner-appen. Jag vill lyfta att vi felsöker det här och jobbar för att hitta felet och en lösning så snabbt som möjligt.

Jag skulle behöva lite mer information från er;
- Testa gärna att avinstallera appen och installera den på nytt? Detta har löst problemet för en del kunder så vore toppen om ni har möjlighet att testa.
- Skriv gärna ner vilken version ni har av appen samt vilken version ni har av er android/iphone. 

Vi återkommer självklart här i tråden när vi har mer information.

Ha en fin dag!

/Lovisa
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej igen! 

Jag har ny information att dela med mig av :)

Problemet ska åtgärdas om du avinstallerar Visma Scanner-appen och sedan installerar den på nytt på din telefon.

Om ni fortfarande har problem med appen så testa att avinstallera den från din telefon och installera den sedan igen. Om det fortfarande inte fungerar efter det tveka inte på att återkomma till oss här i tråden.

Ha en härlig dag!

/Lovisa
Foto på Johan

Johan

  • 834 poäng 500 badge 2x thumb

Hej,

trots avinstallation (och naturligtvis in-/utloggningar) så kraschar appen så fort jag försöker mata in något fält.

Tips/lösningar??

MVH


/J.

Foto på Johan

Johan

  • 834 poäng 500 badge 2x thumb

...sorry, missade:

App: Ver. 2.8.1

IOS: 10.3.3

Telefon: Iphone 6s

Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Johan! 
Tack för att du hör av dig - vi ska absolut kontrollera detta igen och återkopplar här så fort som möjligt till dig igen. 

/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen Johan! 

Vi är på gång att släppa ut en ny version av appen och då ska problemet bli helt löst. Jag kommer uppdatera här igen när den nya versionen finns för nedladdning. Men så länge så har jag en till sak du kan testa. Istället för att bara avinstallera och installera appen igen, så vill jag att du först avinstallerar appen, startar om telefonen, sedan installerar du appen igen. Testa gärna detta och återkom om det inte fungerar :)

/Nellie 
Foto på Johan

Johan

  • 834 poäng 500 badge 2x thumb

Halloj,

nu har jag avinstallerat, stängt av telefonen sedan startat igång igen och installerat scannern. Samma problematik.

Jag kan gärna vänta lite på den nya versionen men när är det beräknat att den skall släppas (mina kunder, jag är redovisningsbyrå) har lite svårare att vänta.

:-)

/Johan

Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Johan!

Okej då förstår jag, tack så mycket för info. Våra planer och vad vi hoppas på är att vi kan leverera en ny version av appen nu under helgen, men jag kan tyvärr inte lova något. Håll utkik i helgen och annars tycker jag att vi kör en avstämning på måndag igen. 

Jag önskar dig en trevlig helg! 
/Nellie
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.