Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Åravstämning och 1630 konto?

Tjohooo, vad jag bli förvirrad inom denna moms värd. 
Jag har mitt räkenskapsår 1/1-16-31/12-17, så jag håller på stämma av allt. Men ser att 1630 kontot har större summa nu än 31/12-17. Jag har lämnat in momsdeklarationen för nov och även dec, och de hamna på 2650 kontot, sedan för att få det noll där, så till 1630, där av har jag större värde där nu på detta konto. Betalade in nov skuld i jan, så det ligger på detta år. Men hur el vad ska jag göra.....Hur bokför jag betalningen i detta år... när den ligger på 1630 i fjol? 

Hur ska jag tänka? 

när jag lägger upp IG för detta år...kommer 1630 kontot klera ut detta själv då eller vad ska jag gör? 
Hur bokför jag föregående med årets händelser??? eftersom jag måste ju bokföra banktransaktionen (koppling med bank) med 1630 konto och då vill ju programmet att jag ska bokföra händelsen...för det inte finns någon koppling till transaktionen.....För den bokföringen ligger ju på fjolårets.
Hjälp mig så jag får rätt och kan avsluta räkenskapsåret.

Vi starta AB i år, så vår IB var noll i fjol

Hoppas ni förstår.
/
2 SVAR 2
Agronom Andersson
UTFORSKARE

Hej Kwega.

Konto 1630 ska ju spegla vad ni har på skattekontot. Kolla med kontoutdrag från skatteverket vilken summa det var 2017-12-31. 
Konto 2650 är ju er momsskuld till skatteverket. Där ska ni se november och december månads momsskuld 2017-12-31. Och den bör ligga kvar på kontot under årsskiftet så man ser vad man har i momsskuld.
Så förslagsvis skulle jag skapa ändringsverifikation, på år 2017, för den "nollning " du gjorde på 2650 förra året.

Hälsningar, Helen
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, jag har återställt det så att de är rätt nu. Tack för ett pedagogiskt svar! hjälpte mig bra. Super glad!