Arbetsgivardeklaration för januari 2019

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej, jag har skapat en arbetsgivardeklaration för januari 2019.
Nu behöver jag titta på hur den ser ut. Varför ser jag den inte i listan?

Foto på monova

monova

• 1,706 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 7 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 5,080 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Monova,

- Om du klickar på Skapa ny uppe till höger, vilken period får du fram att arbetsgivardeklarationen gäller för då? Tänker så att din arbetsgivardeklaration för januari verkligen blev bokförd, eller om du kan ha fått något fel när den skapades som gjorde att den inte bokfördes?

- Har du kunnat skapa något lönebesked för januari 2019 innan du gjorde arbetsgivardeklarationen för januari, om det inte finns något lönebesked under januari ska arbetsgivardeklarationen lägga sig längst ner utan något verifikationsnummer, eftersom att den är tom.

Kolla gärna över ovanstående och återkoppla med information så kikar vi vidare på det.
/Theodor
Foto på monova

monova

Ja, lönebesked är skapat och utbetalt för januari.

När jag klickar på Skapa ny får jag fram Period: Februari 2019 vilket tyder på att programmet tycker att jag har skapat en Arbetsgivardeklaration för januari.

Återkom snarast, jag behöver få det här löst.

/Mona
Foto på monova

monova

Nu ser jag plötsligt Arbetsgivardeklarationen för Januari. Den är ifylld med belopp. Dock så ligger den utan Ver.nr. Ska det vara så?

Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,934 poäng 5k badge 2x thumb
Hej monova,

Din arbetsgivardeklaration borde ligga med ett verifikationsnummer och med datum 2019-02-12.
Jag skulle vilja be dig att ångra den och skapa om den på nytt och kontrollera att du får ett verifikationsnummer då.

/Cecilia
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 15,440 poäng 10k badge 2x thumb
Jag hade samma problem med att ingen verifikation skapades. Jag ångrade och provade att skapa på nytt men denna gång kryssade jag i ”uppdatera kontaktuppgifter” och då skapades verifikation. Har ingen aning om det är problemet men kanske något för Visma att undersöka?
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 15,440 poäng 10k badge 2x thumb
Jag ser nu också att den första arbetsgivardeklarationen jag skapade för januari blev i det gamla formatet när man tittar på PDFen (utan inviudiuell redovisning). Den jag skapade när jag försökte igen har det nya formatet/utseendet på PDF.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.