Arbetsgivardeklaration i Visma eEkonomi

  • 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Får följande felmeddelande när jag ska skapa en en ny
arbetsgivardeklaration i Visma eEkonomi.

"Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet."
Foto på L-M SERVICE

L-M SERVICE

  • 1,056 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

  • 5
Foto på Johan Svensk

Johan Svensk, Moderator

  • 456 poäng 250 badge 2x thumb
Hej!

Detta felmeddelande dyker för tillfället upp när du i någon ruta har en negativ totalsumma i en ruta. Skatteverket godkänner inte att lämna in om t.ex. sjuklönekostnaden totalt blir ett minusbelopp.
Här behöver du öppna de anställdas lönebesked och i så fall ändra så att det blir rätt. Sedan ska du kunna skapa AGI igen.

/Johan
Foto på L-M SERVICE

L-M SERVICE

  • 1,056 poäng 1k badge 2x thumb
Har ångrat en arbetsgivardeklation och försöker skapa en ny men får följande felmeddelande.

"
Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet."

Alla fält är korrekt ifyllda.
Foto på Smilla

Smilla

  • 62 poäng
Får samma fel
Hej jag har samma problem, har nu försökt att skapa arbetsgivardeklaration för februari i flera dagar med samma fel meddelande.



Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Precis som ni skriver så har vi för tillfället kunder som möts av "Ett fel uppstod" när man skapar AGI:n för februari. 

Vår utvecklingsavdelning håller på att kika på vad som sker och jag återkopplar här i tråden så fort jag har någon mer information. 

/Jenny
Foto på terapeutenAB

terapeutenAB

  • 3,320 poäng 3k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Problem med arbetsgivardeklaration - eEkonomi.

Det går inte att upprätta en arbetsgivardeklaration för februari. Det kommer upp en skylt som säger "Ett fel uppstod som blivit registrerat...".
Foto på Johan

Johan

  • 334 poäng 250 badge 2x thumb
Hej,

Får också upp att "ett fel som har blivit registrerat" när jag ska skapa min arbetsgivardeklaration?

Mvh 
Foto på Linkan

Linkan

  • 60 poäng
Får samma problem jag med. Nu tror jag utvecklingsavdelningen måste pinna på lite!
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vår utvecklingsavdelning arbetar för fullt för att lösa problemet men just nu har jag ingen ny information att ge er. Uppdaterar er så fort det är löst. 

/Jenny
Foto på Marcus

Marcus

  • 190 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,

Jag har samma problem. Inga negativa belopp utan allt är identiskt med hur det såg ut i januari när jag lyckades skapa arbetsgivardeklarationen utan problem.

/Marcus
Foto på Johan

Johan

  • 334 poäng 250 badge 2x thumb
Fortfarande fel, är verkligen Visma eekonomi Smart färdigt? Känns som att det fortfarande är under utveckling och man använder sin kundbas som testpersoner..
Foto på tonttu

tonttu

  • 150 poäng 100 badge 2x thumb
Till Vismas försvar vill jag i relation till senaste posten här säga att mjukvara är aldrig färdig, och bör inte vara det heller. Dagen mjukvara är "färdigt" är dagen man lika gärna kan lägga ner systemet, eftersom det krävs konstant underhåll och vidareutveckling för att hålla något relevant.

Det sagt, så är det ju fortfarande under ALL rimlig kritik att en så pass central funktion (speciellt nu med individbaserad inkomstdeklaration på månadsbasis) är trasig i uppåt en vecka vid det här laget (åtminstone hoppas jag att det inte är en hel månad som ursprungliga meddelandet i tråden annars indikerar), än mer så med endast 5 dagar kvar tills deklarationen ska vara inne hos Skatteverket. Att saker går sönder, visst, men aldrig någonsin hade jag kunnat tänka mig att något är trasigt så länge. Är alla utvecklare på semester?

Har ni på Visma någon plan B för om denna funktion inte kommer fungera till den 12:e mars? Ska jag på allvar börja se mig om efter alternativa bokföringsprogram? Inte för att jag kommer hinna byta innan deklarationen ska vara inne, men det har varit lite för mycket som inte funkat under det senaste året för att jag ska känna mig villig att vara kvar som kund.
Foto på Anvandare73

Anvandare73

  • 72 poäng
Det fungerar fortfarande inte! Supporten verkade inte stressad över att det bara är en dag kvar att göra deklarationen om man skall hinna betala i tid. Känns också oseriöst att man inte får ett riktigt ärendenummer när man rapporterar fel. Förra månaden så hade man lagt till en företagsinställning som gjorde att verifikationesserierna ändrats. Då fick jag också ett bemötande att det inte gjort något tills jag stod på mig och de insåg vad som ändrats utan min vetskap.  ._2--cB { -webkit-filter: blur(0px); filter: blur(0px) } @media only screen and (min-width:768px) { .qVgIk { -webkit-filter: blur(0px); filter: blur(0px) } } @namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml); ._2--cB { -webkit-filter: blur(0px); filter: blur(0px) } @media only screen and (min-width:768px) { .qVgIk { -webkit-filter: blur(0px); filter: blur(0px) } }
(Redigerad)
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!



Vi hoppas ha en lösning på plats innan helgen så ni kan skapa era arbetsgivardeklarationen innan det är dags för inlämning 12/3. Vill ni inte vänta tills det är löst så kan ni prova en work-around genom att ångra arbetsgivardeklarationen för januari, skapa om den och sedan skapa den för februari.



/Jenny
Foto på tonttu

tonttu

  • 150 poäng 100 badge 2x thumb
Alltså, för att överhuvudtaget börja kunna göra arbetsgivardeklarationer för 2019 var jag först tvungen att skapa en deklaration för december, sedan en för januari, ta bort den för januari, och sedan skapa om den när jag väl hade skapat lönebeskeden. Det ni säger nu är att jag ska göra om hela den cirkusen för februari månad? Skulle inte förvåna mig om jag även måste göra om december för förra året också för att fullfölja hela kedjan. Det här är ju FULLSTÄNDIGT oacceptabelt! Kommer vi som betalande användare åtminstone få någon slags kompensation för detta? Ni ber ju inte ens om ursäkt för att det inte funkar, vilket jag tycker är det minsta man kan förvänta sig i någon form av rimlig kundrelation.
Foto på Hilda Kidell

Hilda Kidell , Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 2,614 poäng 2k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej! 

Nu är lösningen på plats och ni ska nu kunna skapa arbetsgivardeklarationen utan att få ett fel. Alltså är den tidigare work arounden inte nödvändig. Testa nu istället bara att skapa den på nytt så ska du komma vidare. 

Ha en fin dag! 

/Hilda 
Foto på Marcus

Marcus

  • 190 poäng 100 badge 2x thumb
Hej Hilda,

Tack, kan bekräfta att det fungerade för mig. Väldigt skönt, jag blev rätt stressad av detta. Hade suttit fint med en liten ursäkt också. Hur som helst väldigt tacksam för att det fungerar nu!

/Marcus

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.