Arbetsgivardeklaration saknar sjukersättning

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Arbetsgivardeklaration saknar sjukersättning trots att en medarbetare har varit sjuk. 
Sjukfrånvaro 2 dagar registrerat som 1 karensdag, samt en sjukfrånvaro tjm dag 1-15. 
Jag ser på lönebesked och på bokföringsförslaget att ca 700 kr är sjukersättning för dag 2.

Jag hade förväntat mig att det fanns med på arbetsgivardeklarationen under ruta 99, total sjuklönekostnad.
Kan ni som är insatta säga om det finns något som jag missar i logiken. Kan det finnas undantag? Eller varifrån hämtar ruta 99 sin kostnad? 
Foto på D

D

  • 484 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

När man registrerat sjukfrånvaro på lönebeskedet ska det med automatik komma med på Arbetsgivardeklarationen och hamna i ruta 99.

Är det lönearterna 140 och 141 samt 1421 du använt?

Har du valt rätt Deklarationsmånad?
Deklarationsmånad är den månad då avgifterna betalas in, dvs månaden efter deklarationsperioden.
Ex: Lönen utbetalas i februari - Deklarationsmånad är då 2017-03.

Har du gjort enligt ovan rekommenderar jag att du ringer in till oss på telefon 0470-70 62 00 så vi får kika vidare på varför det inte hamnar något belopp i rutan 99.

Ha en fin dag och återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar
/Susan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.