Arbetstidsförkortning, koppling Tid - Lön 600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag överför alltid tider från Tid till Lön. Jag har stött på ett problem som jag endast kan lösa manuellt. 
När jag registrerat arbetstidsförkortning i tid och sen får in det i lön så har jag kopplat det mot löneart 4210. Då ges en utbetalning i pengar men det dras inte av något från saldot arbetstidsförkortning. 
Jag pratade med er support om att kunna koppla löneart 4210 till 4230 för att timmarna skulle minska men det gick inte riktigt heller för jag fick fylla i á-priset manuellt. 
Finns det något smidigt sätt att lösa detta på? 

Mvh Mikaela Wallin
Foto på MikaelaWallin

MikaelaWallin

• 130 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på catarina ScF

catarina ScF

• 1,972 poäng 1k badge 2x thumb
Om du använder 4240 alt. 4241 istället för 4210 så tror jag att det fungerar. Det fungerar för mig...
Foto på MikaelaWallin

MikaelaWallin

Jag testade med 4241 men det verkar inte fungera för mig. Den fyller visserligen i á-pris men tidssaldot för ATF ändras inte :( 
Foto på catarina ScF

catarina ScF

Men om du provar att koppla 4241 till 4230??

Foto på MikaelaWallin

MikaelaWallin

Men du, tack! Nu fungerar det! :) 

Kan det vara så att du jobbar med byggnads avtal? Tänker om jag kan passa på att fråga en till sak? 
Under år 2017 tjänar byggnadförbundet in 40h enligt avtal. 
Jag har då beräknat 40*60=2400min/år 
2400/52 =46,15min ATF tjänas in per vecka. 
I programmet kan man ej skriva decimaler. Skall jag skriva 46min/vecka då eller avrunda till 47min/vecka? 
Foto på catarina ScF

catarina ScF

Toppen:)

Tyvärr arbetar jag inte med byggnads så där kan jag inte hjälpa dig...

prova att söka här i forumet - kanske någon annan som också undrat. Lycka till!

Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,568 poäng 5k badge 2x thumb
Hej MikaelaWallin,

I Lön 600 har vi ej stöd för Byggnads så många får det dilemmat som du har med att avrundning ej fungerar.

Tyvärr kan jag ej rekommendera dig hur du ska göra men min spontana tanke är att 46 min/vecka är närmare det värde ni vill ha med 46,15 min/vecka så jag hade valt det och sen manuellt höjt upp tiden med de löneart 4200.

Gå däremot gärna in och följ och rösta på tråden Arbetstidsförkortning anpassad efter Byggnads Avtal så att funktionen kanske kommer.

Ha en fin dag!
/Cecilia