Arkivering betalfiler med mera - Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 6 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag önskar att samtliga filer som genereras/laddas upp eller laddas ner automatiskt blir arkiverade.
Jag syftar i första hand på kommunikationen med bankgiro/plusgiro/bank, när det gäller in-/utbetalningar.
Nu gör jag detta manuellt, för säkerhets skull.
För ett par år sedan hade jag en dust med bankgirot om en av systemet felaktigt hanterad kreditfaktura, som orsakade många jobbiga arbetstimmar för både mig och min leverantör. Ingen ville naturligtvis ta på sig ansvaret...
Därför sparar jag nu allt, för att i efterhand kunna leda i bevis vad som hänt.
Foto på Tord E

Tord E

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 2
Foto på Dan

Dan

• 982 poäng 500 badge 2x thumb
Bra idé.
Har råkat ut för samma typ av problem.
Sparar i utskrivet foramt och skulle önska att såväl Bankgirolista samt betalningslista gick att få med ett löpnumer.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er,

Tack för synpunkterna. Vad jag kan se har vi inte fått några direkta önskemål om detta tidigare men jag kan förstå att det skulle bli enklare för användaren om programmet arkiverade dessa filer, i alla fall om behovet någon gång uppstår att se historiken. För att utreda en eventuell lösning närmare behöver jag underlag på att det finns ett behov av det. Just nu har jag inte tillräckligt med underlag för att prioritera det i förhållande till andra åtgärder.

Dan,

Ditt önskemål om att få ett löpnummer på rapporterna, är det ett unikt nummer per rapport du menar då för att skilja utskrifterna åt?
Foto på Dan

Dan

• 982 poäng 500 badge 2x thumb
Just det. Dateringen skiljer dem åt i.o.f.s. men, med ett löpnummer ser man direkt om en utskrift/fil saknas.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.