Årsavstämning - obetalda kundfakturor - eEkonomi

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!
Jag håller på med min årsavstämning och under punkten värdering av kundfakturor står det såhär: Det finns obetalda kundfakturor per 2016-12-31. Är någon av dessa en befarad eller konstaterad kundförlust?

Nu är det så att det inte alls finns några obetalda kundfakturor. Varför står det såhär? Allt ser rätt ut i bokföringen. Ska jag bara grönmarkera denna punkten?

Mvh, Ebba
Foto på Ebba

Ebba

  • 1,178 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 2
Foto på Roffak

Roffak, Champion

  • 27,774 poäng 20k badge 2x thumb
Hej

Om alla kundfakturor var betalda innan 2016-12-31 så är texten lite vilseledande.

Denna avstämningspunkt handlar dock om befarade eller konstaterade kundförluster. Men har du inga obetalda fakturor så kan du inte heller ha några befarade kundförluster så grönmarkera denna punkt.

MVH
Rolf
Foto på designern

designern

  • 74 poäng
Jag blev också konfunderad över detta. Jag tycker inte att programmet ska varna om fakturor som de facto är betalda, om än att de betalts några dagar in på nästa år. Det hade varit bättre om det bara varnats för fakturor som faktiskt inte alls blivit betalda, så att man inte behöver gå igenom och kontrollera några fakturor som är helt i sin ordning.
Foto på monova

monova

  • 1,706 poäng 1k badge 2x thumb
Jag uppmanar Visma att fixa detta. Kan inte vara så svårt. Min årsavstämning varnar för att jag har BÅDE obetalda kundfakturor och leverantörsfakturor, vilket jag inte har. Skapar STOR OSÄKERHET om programmet i övrigt fungerar som det ska när, när eEkonomi inte kan hålla reda på en sådan enkel sak och programmet påstår saker som inte stämmer. Om inte eEkonomi kan ha koll på detta, hur fungerar då summeringarna i bakgrunden? Måste man sitta och manuellt räkna ihop alla summor för att se om det stämmer? Skrämmande! Som sagt: FIXA DETTA!
(Redigerad)
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,048 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Jag vill börja med att be om ursäkt för ett väldigt sent svar från vår sida. 

Jag har testat samma scenario här hos mig och får samma resultat som er. Vi kommer självklart att kika på detta och jag återkommer här i tråden när jag har mer information.

Ha en fin dag!

/Lovisa
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Nu ska det vara löst och du ska inte längre få något meddelande om obetalda kundfakturor om alla är betalda. 

Testa gärna så att det fungerar för och återkoppla annars här i tråden. 

Ha en fin dag!
/Jenny

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.