Årsavstämning

• 4
  • Beröm
  • Uppdaterades för 1 år sedan
Skulle vilja ge beröm för funktionen Årsavstämning i Visma eEkonomi Smart.

Vi uppskattade blandningen av manuellt checkpunkter i kombination med automatiskt genererade dito baserat på transaktioner i bokföringen.

Visserligen är vi ett litet företag med okomplicerad bokföring men ändå, årsavstämningen var fullt tillräcklig för att vi själva skulle klara av att göra företaget klart för bokslutet utan att ta hjälp av redovisningsbyrå. Kändes pedagogiskt upplagt, bara att beta av uppifrån och ner.
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 14,582 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 4
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,708 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Khedron! 

Tack för ditt fina beröm - det värmer verkligen gott i hjärtat! 
Jag kommer dela med mig av ditt inlägg till alla mina eEkonomi-kompisar här på Visma eftersom beröm alltid är viktigt! 
Foto på M Risberg

M Risberg

• 2,586 poäng 2k badge 2x thumb
Jag gillar också när det finns guider inbyggda i programmet, istället för separat information som den "skrivna hjälpen" t ex. Steg för steg-guider visar vägen på ett smidigt sätt. Tack!

Jag önskar däremot att era guider (och manualer) skulle ta hänsyn till fler än bara de mest enkla / optimala situationerna. Guider som t ex Årsavslutningen skulle lätt kunna fyllas med mer information som beskriver olika situationer som kan uppstå när det inte går som på räls.

Jag, t ex, fastnade på punkt två redan och försöker med hjälp av forumet få till en lösning. Om än forumet är fantastiskt så går det långsamt att hitta till ett svar i mitt fall - vilket inte gör den bästa möjliga reklamen för lättanvändbarhet av eEkonomi.

Och här sitter jag och tänker att det väl knappast är första gången någon har stött på det här fenomenet som jag har nu. Vad synd att det inte finns dokumenterat och lättillgängligt för mig så att jag kommer vidare snabbt.

Det finns flera användare på forumet som är jätteduktiga, inte bara på era program utan även på bokföring. En som jag tycker skriver bra steg-för-steg-guider kallar sig LW. Erkända stjärnor som LW skulle i princip kunna ha möjlighet att uppdatera era guider eller manualer, mot ersättning förstås. Det skulle kunna skapa en dokumentation som passar en bredare massa och avlasta de som underhåller manualerna idag, för att inte tala om telefon- och chattsupporten.

Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,904 poäng 3k badge 2x thumb
Hej M Risberg,

Jag bryter ut din kommentar till en egen tråd så fortsätter vi diskussionen där! :-)

/Fanny

Du hittar den nya konversationen här: Mer information i den skrivna hjälpen tips - eEkonomi