Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Årsredovisningen och bokföringen tusentalsavgränsas med kommatecken !

Har installerat Visma bokslut 2015 på min Imac som har en virtuell Windowsmiljö med Paralells 10. När jag förhandsgranskar årsredovisningen eller exporterar den till Word så ser det ut såhär 3,000,000 i stället för 3 000 000 vilket inte är särskilt snyggt ! 
Jag hittar inga ställen inne i Windowsmiljön som jag kan ändra detta .

Dessutom finns det ett problem till när jag skriver in siffror i programmet och skall skriva
 1 200,23  så blir det 120 023,0 bokfört istället !    Om jag istället använder . ( punkt ) så blir det rätt.  fast jag vill ju att det skall fungera med , eftersom det går mkt snabbare!

Hur skall jag göra för att det skall fungera ??  Samma problem med kommatecknet har jag i alla program från Visma medan det fungerar fint i alla andra pc program som jag har !

2 SVAR 2
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Detta styrs av nationella inställningar i Windows. Gå till Start - Kontrollpanelen - Ändra datum- tids- eller talformat. Kontrollera att Svenska är valt format. Kika också under Ytterligare inställningar. Där kan du i detalj ändra decimaltecken och tusentalsavgränsare. Dessa bör dock uppdateras automatiskt när du väljer svenska i förstaläget.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det fungerade !  Tack