Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Artikel med 4 decimaler

Hej, jag har en kund där jag på hyran även vidarfakturerar elkostnad.
Vanligtvis faktureras hyran och alla andra fakturor för den delen med två decimaler som tex. 22,00 kr
När jag fakturerar el skall jag fakturera  tex. 4530 kwh a ́22,84 öre/kwh så jag skulle vilja lägga in bara en artikel som tex heter Elförbrukning och endast på denna artikel välja att ha med 4 decimaler så jag kan fakturera tex.
4530 kwh a ́0,2284 kr
Jag kan endast hitta så att jag kan aktivera så det endast är på alla artiklar 2 eller 4 decimaler. Går den inte att aktivera på enskilda artiklar bara?
Om inte så får ni gärna lägga detta som önskemål för framtida produktutveckning.

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Jag misstänker att du får göra en liten rockad där.

Om du ändrar på förbrukningen istället till MWh och sätter priset till 228,40 kr så har du samma totalsumma.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu har jag hittat inställningen!

Arkiv - Företagsinställningar - välj sedan Artiklar/lager. Där har du en ruta med á-pris visas med 4 decimaler.

Lycka till!

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

LW, ja den inställningen har jag också hittat men tyvärr gäller det alla eller ingen artikel men just nu vill jag bara ha den på någon enstaka artikel 😕
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, naturligtvis har du rätt, det blir för knöligt att arbeta så. Tror du att Davors lösning kan vara något, då? Jag debiterar i mwh själv.

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

LW, din lösning fungerade artikelvis också så just nu kan jag köra 4 decimaler på kwh och 2 på resten! TACK!!!