Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Överföring mellan huvudkonto och sparkonto mellan olika år

Om jag ska boka upp en återbetalning till aktiekapitalet i bokslutet , hur gör jag då ? Transaktionen sker 2018 men ska tillhöra 2017.
Kommer resultatet att sänkas ?
5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fick fel information av kunden , det var inte aktiekapital utan överföring mellan huvudkonto och sparkonto ( där aktiepengarna är) . 

Då förstår jag. Då är det bara att flytta aktiekapitalet till huvudkontot. När det är gjort så bokför man det mellan balanskontona.
Fd medlem
Inte tillämpbar

2016 hade de lånat pengar från sparkontot till varor mm , men nu kan de betala tillbaka dessa. 
Då är det väl bara att flytta dem 1940/1930. och inge påverkas egentligen av detta?

Om du bokfört det som skuld på ett avräkningskonto så är det bara att plocka ut pengarna. Men det kan vara lite knepigt om bolaget har en förlust eller svårt att betala sina löpande skulder. Det skulle i så fall kunna återvinnas vid en ev. konkurs i bolaget. Men det hoppas vi på att vi slipper.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack , nu går bolaget bra . Det var mer att de tog dessa pengar som en uppstart . Så nu kan de betala tillbaka och klarar sina lev skulder mm på huvudkontot 1930