Återbetalning från Kronofogden - Administration 500

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har fått en återbetalning från Kronofogden på 300kr för ett avslutat ärende via AutoCollect. Hur hanterar programmet detta, Admin 500? Jag kan inte se annat än räntan under Kundfaktura / spårning och under Avstämning inbetalningar finns bara en klumpsumma som inte innehåller 300kr. Tidigare har jag ju fått en faktura från Collectors på 300kr. Men vad händer nu?
Foto på h-matson

h-matson

  • 1,022 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

  • 9,914 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

När det gäller en återbetalning ifrån Kronofogden behöver du hantera det manuellt. Du registrerar helt enkelt en betalning på 300:- på fakturan.

Tack för din fråga.

/Victor
Foto på h-matson

h-matson

  • 1,022 poäng 1k badge 2x thumb
Hej
Vilken faktura? Leverantörsfakturan registersde jag betalning på när betalningen gick iväg. Men jag har inte fått någon kreditfaktura, motsvarande återbetalningen.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

  • 9,914 poäng 5k badge 2x thumb
Ok, då skulle jag ha skapat en manuell verifikation där jag krediterade 6062 och debiterade banken t ex 1930.

Ha en fin dag.

/Victor
Foto på h-matson

h-matson

  • 1,022 poäng 1k badge 2x thumb

Denna fråga skall väl egentligen Kronofogden svara på men... Du menar alltså att Kronofogden inte behöver dokumentera vad dom sysslar med? Kommer skatteverket och kollar oss så blir det liv i luckan om inte vi har skickat en kreditfaktura i motsvarande situation.

Foto på Jesper Lodén

Jesper Lodén, Moderator

  • 1,502 poäng 1k badge 2x thumb
Hej h-matson! Vi kan tyvärr inte svara kring hur deras rutiner ser ut, den kontakten får du ta med Kronofogden angående hur deras hantering går till. 

Ha en bra dag!